دانستنیها

حرز امام جواد چیست؟ (0 تا 100 ❤️ حرز امام جواد)

حرز امام جواد چیست ؟

حرز امام جواد علیه اسلام چیست ؟ با جامع‌ترین مقاله در خصوص حرز امام جواد علیه السلام چیست در خدمت شما هستیم. در این مقاله در خصوص فواید حرز امام جواد ، خواص حرز امام جواد، چه کسانی حرز امام جواد را تایید کرده اند و سوالاتی از این قبیل را به صورت کامل و بدون هیچ اضافه گویی توضیح داده. انشالله زیر سایه اهل بیت علیهم السلام باشیم.

حرز امام جواد چیست ؟

در روایات، احادیث و سخنان بزرگان شیعه و اهل تسنن حرز های زیادی همواره توصیه شده است. حرز امام جواد علیه اسلام حرزی است که بیش از همه توصیه به استفاده از آن شده و میشود. از جمله افرادی که سفارش به استفاده از حرز امام جواد علیه اسلام کرده‌اند. آیت الله بهجت (ره)، علامه مجلسی، حجت الاسلام عالی، آیت الله قاضی و دیگر بزرگان دین هستند. لطفا این فیلم که حجت الاسلام فرحزاد پیرامون حرز امام جواد علیه السلام توضیحاتی را ارائه میدهند مشاهده بفرمایید.

واژه حرز یعنی چه ؟

کلمه “حرز” به معنی “تعویذ”، “طلسم” یا “سحر” است. اصطلاحاً به هر نوع سخن، دعا، آیه قرآن، نام خداوند و … که به منظور دفع شر و بلایای مختلف به کار می‌رود، حرز گفته می‌شود. برخی از گذشته تا به حال باور دارند که حرزها دارای قدرتی میباشند و می‌توانند از بلایای محتمل مانند بیماری، بلایای طبیعی، شرارت جانوران، شیاطین، اجنه و … محافظت کنند.

چه کسانی حرز امام جواد را تایید کرده اند؟

امام جواد علیه السلام :
خود را به این دعا سپر کن که اگر لشکریان روم و ترک را ببینی و همگی به همراه کل اهل زمین بر ضد تو قیام کنند، به تو بدی نرسد و از تو محافظت می‌شود.

آیت الله بهجت :
برای چشم زخم، خواب های پریشان، ترس، دفع اجنه، زندگی سخت حرز امام جواد(ع) مفید میباشد.

آیت الله قاضی :
حرز امام جواد(ع) بايد به بازو بسته شود. و خاصيت آن، (خصوصاً برای باطل کردن سحر و طلسم) فقط در صورت بسته شدن به بازوی راست است.

سید بن طاووس :
در روایات آمده‌است که مامون در جنگ با دشمنانش تا هنگامی که این دعا را به همراه داشت پیروز از میدان جنگ بیرون می‌آمد و آسیب نمی‌دید. (مهج الدعوات ص61)

علامه مجلسی :
سِحر، به عوذات (دعاهای مأثور مثل حرز امام جواد (ع) ) و آیات و توکل به خدا دفع می شوند.

آیت الله خرازی :
یادم می آید که حتی از قبل انقلاب این حرز بین بزرگان معروف و مشهور بود.

آیت الله بهاءالدینی:
دیدم که فردی با سنگ بزرگی بر سر فردی زد ولی اتفاقی برای آن فرد نیفتاد؛ زیرا حرز امام جواد علیه السلام همراه او بود.

حجت الاسلام عالی :
از مشهورترین و معروفترین و معتبرترین حرزها، حرز امام جواد است. حرز یعنی دعا یا ذکری که همراه انسان باشد و از وی محاظفت بکند در مقابل سحر، طلسم، چشم زخم، بلا.

علامه سید بحرالعلوم :
حدیث حرز امام جواد (ع) مشهور است و مؤید جواز گذاشتن دعا در قاب نقره ای است.

خواص حرز امام جواد چیست؟

لطفا این مجموعه فیلم راجع به خواص حرز امام جواد علیه السلام که آیت الله بهجت به سوالات دیگران پاسخ میدهند را مشاهده بفرمایید.

 

با بررسی در روایات، احادیث و سخنرانی ها به این نتیجه میرسیم، حرز امام جواد دارای خواصی شگرف و زیادی میباشد. خواصی که با بررسی جامع‌تر احادیث و همچنین خود دعای حرز امام جواد متوجه آنها میشویم عبارت اند :

محافظت از جان و مال (دفع بلا) :
مهمترین خواص حرز حرز امام جواد(ع) محاظت از جان و مال (دفع بلا) میباشد. جان هر کس بسیار با ارزش و بی‌قیاس است. هر انسانی دارای حق زندگی و ارزشی بی‌نهایت است که هیچ فردی نمی‌تواند آن را به او از بین ببرد یا کم کند. حرز امام جواد برای محافظت از جان و مال بسیار مفید میباشد.

همچنین حجت الاسلام فرحزاد به نقل از آیت الله بهاء‌الدینی میفرمایند که سنگی بر سر فردی اصابت کرد ولی صدمه‌ای به سر فرد وارد نشد. در پاسخ به سوال آیت الله بهاء‌الدینی که چرا صدمه‌ای وارد نشده فرد گفت که حرز امام جواد علیه السلام همراهم بود و الحمدلله به برکت این حرز آسیبی وارد نشد.

دفع چشم زخم :
آیت الله فاطمی نیا میفرمایند در کتاب جامع الاخبار دیدم که نوشته چشم زخم شتر زنده را در دیگ قرار میدهد و مرد زنده را در قبر و در ادامه عرض میکنند که چشم زخم حق میباشد.

ایمن در برابر خواب‌های پریشان :
آیت الله بهجت درباره خواب‌های پریشان و نحوه ایمنی در برابر آن‌ها، توصیه‌هایی داشته است. یکی از توصیه‌های آیت الله بهجت برای ایمنی در برابر خواب‌های پریشان، این است که قبل از خواب چهارقل و آیة‌الکرسی خوانده شود همچنین در صورتی که امکان آن بود حرز امام جواد (غ) را با خود حمل کند. همچنین قرآن کوچک همراه خود داشته باشد.

ایمن ماندن از شیاطین و اجنه :
همچنین یکی دیگر از سوالاتی که از آیت الله بهجت، پیرامون در امان ماندن از شیاطین و اجنه، پرسیده شده است. در پاسخ میفرمایند که معوذتین (سوره های فلق و ناس) را زیاد بخواند و به بازوی خود حرز امام جواد (ع) را ببندد. و همچنین قرآن کوچکی همراهش باشد.

باطل کردن سحر و طلسم :
گفتار، نوشتار، رُقیه یا هر عملى که در بدن، قلب یا عقل فردی که سحر شده تأثیری بگذارد؛ بدون آنکه ساحر با او تماس پیدا کند. سحر ممکن است سبب قتل، بیماری، جدایى میان زن و شوهر، کینه و دشمنی میان آن دو یا پیدایى محبت شخصى به دیگرى گردد. حرز امام جواد برای باطل کردن سحر و جادو مفید میباشد.

در امان ماندن از بلایای طبیعی :
به حوادثی زیانبار گفته میشود که منشاء انسانی ندارد ، حوادثی که معمولا قابل پیش‌بینی نیست. حوادثی همچون سیل، زلزله و… که امید است با استفاده از حرز امام جواد در برابر بلایای طبیعی در امان باشیم.

پیروز شدن بر دشمنان و در جنگ‌ها :
امام جواد علیه السلام پیرامون حرز امام جواد میفرمایند: خود را به این دعا سپر کن که اگر لشکریان روم و ترک را ببینی و همگی به همراه کل اهل زمین بر ضد تو قیام کنند، به تو بدی نرسد و از تو محافظت می‌شود.

تسهیل شدن مصائب و سختی‌ها :
حرز امام جواد علیه السلام نیز برای آسان شدن سختی ها توصیه شده است.

رفع مشکلات زناشویی :
بزرگان دین برای رفع مشکلات زناشویی توصیه به استفاده از این حرز را کرده اند.

دور شدن شر و بدی از کودکان :
سخنانی برای دور شدن شر و بدی از کودکان به واسطه حرز امام جواد وجود دارد.

خرید حرز امام جواد

خرید حرز امام جواد

دفع ترس و وحشت :
ترس و وحشت هردو حالت‌های احساسی هستند که به عنوان واکنش به موقعیت‌های تهدیدکننده و خطرناک ایجاد می‌شوند. این احساسات طبیعی هستند و ممکن است در برابر تهدیدهای محسوس و غیرمحسوس، در برابر برخی از اتفاقات و شرایط و در برابر مواجهه با موقعیت‌های نامطلوب، به وجود بیایند.

دفع حسادت دیگران :
حسادت یک حالت روانی و اجتماعی است که ممکن است در برابر موفقیت‌ها و پیشرفت‌های دیگران به وجود بیاید. حسادت می‌تواند باعث ایجاد رفتارهایی نامناسب و ناخوشایند شود از جانب دیگران شود.

آداب و نکات نوشتن حرز امام جواد چیست؟

حرز امام جواد به دو صورت نوشته میشود. 1: حرز صغیر و 2: حرز کبیر که بین این دو حرز، حرز صغیر حدود یک خط میباشد و حرز کبیر حدود یک صفحه که در ادامه مقاله متن کامل خود حرزها همراه با ترجمه‌شان را قرار داده‌ایم.

جدا از هرگونه اضافه‌گویی نوشتن حرز امام جواد آدابی دارد که باید آنها رعایت شوند. آداب نوشتن حرز عبارت اند از :

1: نوشتن روی پوست آهو :
بهترین حالت برای حرز امام جواد این است که روی پوست آهو نوشته شود. ولی با توجه به سخت بودن تهیه پوست آهو، همچنین آماده سازی سخت آن برای نوشتن حرز، بهتر است که روی پوست آهو باشد. ولی گاها دیده میشود که روی پوست بز، گوسفند و یا روی کاغذ نیز نوشته میشود که این نیز مشکلی ندارد.

2: قلم تولید مسلمان باشد :
در تمامی مراحل تهیه و نوشتن حرز امام جواد باید قلمی که با آن حرز امام جواد علیه السلام نوشته میشود تولید مسلمانان باشد.

3: کاغذ مسلمان :
همچنین کاغذی که میخواهید روی آن حرز امام جواد علیه السلام را بنویسید باید توسط مسلمان تولید شده باشد.

4: جوهر مسلمان :
جوهری که داخل قلم نوشتار حرز بکار گرفته میشود باید توسط مسلمان تولید شود.

5: با وضو نوشته شود :
وضو، شستن صورت و دست‌ها و مَسح (دست کشیدن بر) سر و پاها به شیوه‌ای خاص که با قصد قربت و برای انجام فرمان خداوند است. این عمل عبادی، شرط درستی نماز و طواف و همچنین شرط جواز دست زدن به خط قرآن است. همچنین برای نوشتن برای حرز امام جواد، فرد کاتب باید هنگام انجام این کار وضو داشته باشد.

6: رو به قبله نوشته شود :
قبله در لغت به معنای سو و جهت میباشد که اصطلاحا به جهتی که کعبه در آنجا قرار دارد گفته میشود. در هنگام نوشتن حرز امام جواد باید این عمل رو به قبله انجام شود.

7: هنگام نوشتن قمر در عقرب نباشد :
هنگام نوشتن حرز امام جواد نباید قمر در عقرب باشد.
قمر در عقرب به وضعیتی اشاره میکند که ماه در برج عقرب یا در مقابل صورت فلکی عقرب قرار بگیرد. (عقرب یکی از برج های دوازده گانه آسمان میباشد که در منطقه البروج قرار دارد) به زبان ساده تر به وضعیتی از ماه گفته میشود که با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیست که در این هنگام حرز امام جواد علیه السلام نباید نوشته شود.

8: نیاز به گذاشتن تمام اعراب نیست :
در هنگام نوشتن حرز امام جواد در صورتی که اعراب کلمات را نگذاریم، مشکلی ندارد.

9: هنگام نوشتن باید تمام کلمات نوشته شوند :
نمیتوان هنگام نوشتن این حرز برخی از کلمات را ننوشت و باید تمامی حروف نوشته شوند. گاها مشاهده میشود فروشگاه ها حرز هایی که میفروشند خواسته یا ناخواسته برخی از حروف دیده نمیشود روی حرز. پس توصیه میشود تا حد امکان قبل از خرید حرز آن را کامل بررسی کنید که کامل و خوانا باشد.

بهترین زمان برای نوشتن حرز امام جواد چیست؟

برای کتابت این حرز ساعت و تاریخ دقیقی ذکر نشده که مطابق با آن نوشت. ولی همانطور که در بخش بالا توضیح داده شد. باید به این توجه کرد که قمر در عقرب نباشد.

بایدها و نبایدها هنگام استفاده از حرز امام جواد چیست:

1: در هنگام استفاده از حرز امام جواد باید نکاتی را در نظر بگیرید. که در ادامه بصورت کامل توضیحات ارائه شده است. با توجه به آیه های گوناگون از جمله آیه 49 سوره آل عمران، باید در نظر داشت که بی‌گمان غیر از خدا کسی مستقیما و بدون واسطه، قدرت و توانایی بر انجام هیچ کاری را نخواهد داشت و اگر قدرتی هست با اذن و اراده الهی صورت میگیرد. و ما باید پیشوایان دین را واسطه قرار دهیم نه اینکه حاجت را مستقیما از خود آنها درخواست کنیم.

2: مورد دوم اینکه حرز ممکن است روی پوست آهو، بز، گوسفند و یا روی کاغذ نوشته شود. پوست ها دارای چربی‌ای هستند که اگر به آن آب در تماس باشد متن های نوشته روی حرز خراب میشوند و اگر روی کاغذ نوشته یا چاپ شود و با آب برخورد کند خود کاغذ خراب میشود. پس برای جلوگیری از خراب شدن حرز امام جواد سعی کنید با آب در تماس نباشد و در صورت امکان آن را با استفاده از چسب نواری، بپوشانید.

3: سوم اینکه در صورتی که زمان استفاده ار حرز اگر برای شما حادثه‌ای رخ داد، متوجه باشید که حادثه ای بزرگتر در انتظار شما بوده است.

4: حرز دارای اسماء متبرکه میباشد و بی وضو به آن جایز نمیباشد. (اگر آن را با چسب ، لاک های بیرنگ و… بپوشانید دست زدن به آن مشکلی ندارد)

5: پنجم اینکه هنگام استفاده از حرز، از گناهانی که باعث نازل شدن بلا میشود دوری کنید. گناهانی مانند قطع رحم، کم فروشی، ندادن زکات، عاق والدین، زنا و… همچنین همراه بودن حرز هنگام سرویس بهداشتی نیز مشکلی نخواهد داشت.

بهترین حالت برای استفاده از حرز امام جواد علیه السلام چیست:

با بررسی دقیقتر روایات و سخنرانی در می‌یابیم بهترین شکل استفاده از حرز امام جواد بدین صورت است که حرز کبیر روی پوست آهو نوشته شده باشد، حرز را داخل لوله نقره گذاشته و لوله نقره‌ای را داخل بازوبند قرار بدهیم و بازوبند را به بازوی دست راست ببندیم. گاها ممکن است برخی افراد نتوانند به بازوی دست راست ببندند و همینکه حرز همراه ایشان باشد، چه به صورت گردنبند، داخل جیب و… مشکلی نخواهد داشت.

حرز امام جواد در مفاتیح

حرز صغیر امام جواد علیه السلام در مفاتیح و در بخش حاشیه ملحقات، باقیات الصالحات آمده است که متن و ترجمه حرز صغیر در ادامه به شما گفته میشود.

مختصری در زندگی امام جواد علیه السلام

محمد بن علی بن موسی مشهور به امام جواد و امام محمدِ تقی (195 تا 220 ق) امام نهم شیعیان است. امام جواد علیه السلام 17 سال امامت کردند. بر اساس نقل اکثر منابع در آخر در آخر ذی‌القعده سال 220 ق و در 25 سالگی مسموم و به شهادت رسیدند. وی جوان ترین امام در هنگام شهادت بودند. قبر امام جواد علیه اسلام در کنار جدش امام موسی کاظم در مقبره قریش و در کاظیمن به خاک سپرده شده است.

طریقه خواندن نماز حرز امام جواد چگونه است؟

در مقاله طریقه و روش خواندن نماز حرز امام جواد به این مبحث که چگونه نماز حرز امام جواد علیه السلام را میتوان خواند مطالعه کرد. ولی به صورت خلاصه میتوان اینگونه بیان کرد:

طریقه خواندن نماز حرز امام جواد

داستان حرز امام جواد :

امام جواد علیه السلام با دختر خلیفه(ام عیسی) ازدواج کرد که وی همسر خوبی نبود و امام را مورد اذیت و آزار قرار میداد. روزی ام عیسی نزد مامون میرد و میگوید که امام علیه السلام ازدواج کرده است. مامون در این زمان ناراحت شده و به منزل امام جواد علیه السلام میرود و امام را مورد اصابت شمشیر قرار میدهد. ام عیسی احساس پشیمانی و شروع به گریه میکند و به مامون میگوید که تو فرزند رسول الله را شهید کردی و میگوید: ننگ ابدی برای خاندان خود خریدم.
دستور میدهند که بدنبال تشییع جنازه باشید. در این لحظه یاسر آمد و گفت: امام جواد زنده است و برای اطمینان، یاسر به امام گفته بود لباست را تبرکا به من بده ولی در واقع منظورش دیدن وضعیت بدن امام بود و مشاهده کرده بود که بدن امام کاملا سالم است. امام فرمود: علت اینکه آسیبی به من نرسید همراه داشتن حرز است. زمانیکه امام جواد علیه السلام شهید شدند ام عیسی گریه کرد به او گفتند تو که خیلی امام جواد را مورد آزار قرار میدادی پس چرا اینگونه گریه می کنی؟ او در جواب قصه حرز امام جواد را به عنوان کرامتی که از آن حضرت دیده بود بیان داشت. مامون حرز را از امام جواد علیه السلام خواست و امام حرز را به مامون داد.

متن حرز صغیر امام جواد :

صغیر - انگشترآنلاین

ترجمه حرز صغیر امام جواد :

ترجمه حرز صغیر امام جواد

11 نظر در “حرز امام جواد چیست؟ (0 تا 100 ❤️ حرز امام جواد)

  1. ناشناس گفت:

    سلام وقت بخیر اشکالی ندارد که متن حرز را تایپ کنم روی برگه پرینت بگیرم و استفاده کنم؟

    1. سلام، متن آماده حرز هست که میتونید کپی کنید و همراه داشته باشید ولی بهتره رو پوست اهو باشه و دست نویس و همچنین طیق آداب

  2. س۰س گفت:

    باسلام واحترام من تابلو حرز امام جواد(ع) روسفارش دادم خواستم ببینم مشکلی نداره دراتاق خواب نصبش کنم ؟واینکه قبل ازنصب روی دیوار باید نمازش رو بجا بیاورم ؟واینکه نصب تابلو حرزهم مثل بازوبند وگردنبند شامل همه موارد میباشد ؟بخصوص مهرومحبت بین همسر

  3. tara گفت:

    سلام حواسم نبود بدون وضو حرز رو از پاکتش دراوردم دستم یکم به نوشته ها برخورد کرد

  4. ناشناس گفت:

    سلام من حواسم نبود و حرز رو در روزی ک قمر در عقرب بود ب گردنم انداختم و فرداش ک هنوز قمر در عقرب بود متوجه شدم و حرزم رو در آوردم. مشکلی برای حرز و خاصیتش بوجود نمیاد؟

    1. رعنایی گفت:

      سلام، وقت بخیر
      نوشتن حرز در زمان قمر در عقرب نباید باشه.

  5. معصومه گفت:

    سلام. ممنون خیلی کامل توضیح دادین حرز امام جواد چیست…

  6. ایلیا شیرزاده گفت:

    سلام میخواستم سوال کنم که در خواب هم میتوان از حرز استفاده کرد و اینکه برای هربار استفاده باید نماز حرز را خواند؟ یا فقط در بار اول باید خواند
    چون بنده تازه حرز را خریداری کرده ام و حرز بنده روی کاغذ نوشته شده و در نقره نیست مشکلی ندارد؟

    1. رعنایی گفت:

      سلام و وقت بخیر
      فقط یکبار باید نماز خونده شود. توصیه شده و بهتره که بسته کامل حرز امام جواد باشه.

      1. م. سیرت گفت:

        سلام
        یک سوال داشتم اینکه آیا نوشتن حرز و یا حجاب ائمه ع طبق آدابش توسط خود شخص مشکلی دارد یا نه؟
        به طور مثال حرز دفع سحر امیرالمومنین ع که با ای کنوش شروع شده و دارای طلسم هم هست و یا حرز کبیر امام جواد ع آیا نوشتنش توسط خود شخص برای استفاده مشکل ساز نخواهد شد؟
        بنده در ایران نیستم و تهیه این حرزها برایم مشکل هست.
        با تشکر

        1. رعنایی گفت:

          سلام، وقتتون بخیر
          اتفاقا خیر، چه بهتر که خود شخص بنویسد، ولی چون یکسری آداب داره که باید رعایت بشه و آدابی دیگر که بهتر است رعایت بشه مثلا روی پوست آهو باشه، قلم مسلمان نویس باشه، ساعات قمر در عقرب نباشه و… مقداری سخت میشه. ولی میتونید خودتون انجام بدید. که در مقاله نحوه نوشتن حرز امام جواد در منزل توضیحات نوشته شده است.

          همچنین برای سفارش خارج از کشور با پشتیبانی در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *