دانستنیها

آداب نوشتن حرز امام جواد + نوشتن حرز در منزل (کامل)

نوشتن حرز امام جواد در منزل

همانطور که میدانید حرز امام جواد را علاوه بر خرید آن میتوان در منزل نیز تهیه کرد که در هر صورت نیازمند آن است که هنگام نوشتن حرز آدابی که ذکر شده را رعایت کند نویسنده.

آداب نوشتن حرز امام جواد چیست؟

با توجه به قبل که ذکر شد برای نوشتن حرز امام جواد آدابی وجود دارد که باید آداب نوشتن رعایت شود. چه بهتر که بتوانیم تمام این آداب را رعایت کنیم و از حرز امام جواد استفاده کنیم. آداب عبارت اند از:

1: نوشتن حرز امام جواد روی پوست آهو :

در صورتی که بتوان حرز را روی پوست آهو بنویسید بسیار عالی میباشد چون با توجه به سخنرانی بزرگان و روایات بهتر است حرز امام جواد روی پوست آهو نوشته شود ولی بدلیل اینکه آماده سازی و تهیه پوست آهو، همچنین آماده سازی آن برای نوشتن حرز امام جواد علیه السلام بسیار سخت است در صورتی که روی پوست آهو نبود ایرادی ندارد ولی چه بهتر که روی پوست آهو باشد.

2: قلم تولید مسلمان:

یکی دیگر از آداب نوشتن حرز امام جواد این است که این حرز با قلم تولید مسلمان نوشته شود. چه در زمانی که خودتان تصمیم به نوشتن حرز امام جواد میکنید چه زمانی که این حرز را تهیه میکنید.

3: کاغذ تولید مسلمان:

در صورتی که پوست آهو پیدا نشد و خواستید روی کاغذ حرز را بنوبسید. آن کاغذ نیز باید تولید مسلمانان باشد.

حرز امام جواد در منزل - انگشترآنلاین
4: جوهر مسلمان:

در قلم نوشتار جوهری که وجود دارد نیز باید تولید شده دست مسلمان باشد. به صوررت خلاصه در فرایند تولید: قلم، جوهر و کاغذ باید به دست مسلمان تولید شده باشد.

5: نوشتن حرز امام جواد با وضو:

وضو، شستن صورت، دست‌ها و مسح میباشد که شرط درستی نماز و دست زدن به خط قرآن و حرز امام جواد است. کاتب حرز امام جواد علیه السلام باید با وضو حرز را کتابت کند.

6: رو به قبله حرز نوشته شود:

قبله سو و جهتی است که کعبه در آنجا قرار دارد. کاتب حرز امام جواد باید رو به قبله این حرز را بنویسد.

7: در زمان نوشتن قمر در عقرب نباشد:

قمر در عقرب اصطلاحی است که اشاره میکند ماه در حالتی قرار میگیرد که با چشم غیر مسلح دیده نمیشود و در این هنگام از انجام برخی کار ها منع شده از جمله نوشتن حرز امام جواد علیه السلام

8: در زمان نوشتن نیاز به گذاشتن اعراب نیست:

منظور از اعراب همان فتحه، کسره، ضمه و ساکن میباشد که با استفاده از آن میتوان یک جمله را بهتر خواند. برای نوشتن حرز امام جواد نیازی به گذاشتن اعراب نیست.

9: تمام کلمات باید نوشته شوند:

اخرین آداب حرز امام جواد نیز این است که تمام کلمات حرز را به صورت کامل بگذارید. متاسفانه برخی فروشگاه‌ها از  حرز های آماده که در بازار وجود دارد استفاده میکنند و آنها را به فروش میگذراند که در زمان خرید باید دقت کنید که تمام کلمات حرز به صورت کامل نوشته شده باشد.

کلام آخر :

با توجه به آدابی که برای نوشتن حرز ذکر شد نوشتن حرز در خانه بسیار سخت میشود و ممکن است چندین بار اشتباه نوشته شود. توصیه ما به شما خرید حرز از فروشگاه های معتبر میباشد. یکی از این فروشگاه ها : انگشترآنلاین میباشد حرز امام جواد را در تمامی مراحل در کارگاه خود تهیه میکنید که شما با خیالی آسوده میتوانید این حرز را با قیمت مناسب و نوشته شده روی پوست آهو تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *