دانستنیها

مضرات شرف الشمس چیست؟ (+ تمام جزئیات)

مضرات شرف الشمس

مضرات شرف الشمس؟ شرف الشمس آیا ضرر دارد؟ و ضرر شرف الشمس چیست؟ به بررسی این موضوع پرداخته و همچنین با نگاه به چندین حدیث از جانب معصومین، پاسخ این سوال را ذکر خواهیم کرد. ولی به صورت کلی برای این سوالات چندین پاسخ را می‌توان داد و می‌تواند این موضوع به موارد مختلفی ربط داشته باشد.

پیشنهاد ویژه
شرف الشمس زنانه کد10596 1 - انگشترآنلاین
انگشتر شرف الشمس زنانه کد{10596}1,045,000 تومانمشاهده

مضرات سنگ شرف الشمس چیست؟

شرف الشمس، ذکری است که در ساعاتی مخصوص از روز 19 فروردین پشت عقیق زرد حکاکی می‌شود. در واقع انگشتر نیست، نگین نیست، و صرفا یک ذکر است. پس منظور از نگین شرف الشمس و یا انگشتر شرف الشمس این است که انگشتر عقیق با حکاکی شرف الشمس و یا نگین شرف الشمس. زیرا گاهی دیده می‌شود افراد انگشتر و نگین زرد رنگ را شرف الشمس می‌دانند که غلط است. اما جدا از این موضوع، آیا ذکر شرف الشمس ضرر دارد و باعث بدبختی می‌شود؟ پاسخ این سوال را می‌توان با بررسی چندین موضوع دریافت کرد. ذکری که پشت عقیق زرد نوشته می‌شود، شرف الشمس بوده که این حرز دارای 13 حرف است که 4 حرف آن از انجیل، 4 حرف از تورات و 5 حرف از قرآن کریم گرفته شده است. پس ذکری موثق بوده و قابل اطمینان می‌باشد.

برای بررسی دقیق اینکه، شرف الشمس ضرر دارد یا خیر، باید پیرامون این سه بخش تحقیق کرده و در نهایت نتیجه گیری کنیم.

نمونه حکاکی شرف الشمس

1: چه افرادی شرف الشمس را تایید کرده اند

با بررسی این موضوع متوجه این می‌شویم که شرف الشمس، نه تنها ضرر نداشته بلکه دارای خواصی نیز بوده و بزرگانی این ذکر را تایید کرده اند.

  • همانطور که احتمالا می‌دانید، حرز شرف الشمس را بزرگانی تایید و بر آن صحه گذاشته اند. از جمله این افراد، شیخ بهائی، علامه حسن زاده آملی، ابوریحان بیرونی و… که با منابع موثق، پیرامون شرف الشمس مطالبی آورده که در ادامه بخشی از آنها را ذکر خواهیم کرد.
  • ابوریحان بیرونی در باب “در احکام نجوم” و در فصل بهره های ستارگان اندربروج و تحت عنوان شرف و هبوط ستارگان کدامند مطالبی پیرامون شرف الشمس نوشته است.
    علامه حسن زاده آملی نیز در کتاب هزار و یک نکته خود نیز در مورد کیفیت و چگونگی نوشتن حرز شرف الشمس نیز مطالبی آورده است.

جدا از افرادی که ذکر شرف الشمس را تایید کرده اند، از آنجا که این ذکر پشت سنگ عقیق حک می‌شود. نیز شامل خواص و فضائل سنگ عقیق نیز هست که سنگ عقیق بهترین سنگ بوده و از همه سنگ‌ها، بیشتر توصیه به استفاده شده است. در واقع انتخاب اول کسانی که انگشتر ندارند، بستگی به انتخاب می‌تواند انگشتر عقیق مردانه و یا انگشتر عقیق زنانه باشد. احادیثی که از جانب معصوم از جهت عقیق آمده است، کم نبوده و بسیار زیاد است.
سنگ عقیق نخستین سنگ ایمان آورنده به خدا، پیامبر و ائمه بوده است. همچنین صدقه امیر المومنین علی علیه السلام، به مرد فقیر در حالی که در نماز بوده اند می‌باشد. در کتاب تاریخ نقل شده آن انگشتر، عقیق یمانی قرمز بوده است. (شواهد التنزیل 212/1) و همچنین در زمان دفن میت، از سنگ عقیقی استفاده می‌شود که بر روی آن اسم اعظم الهی و 14 معصوم را حک می‌کنند.

و جدا از این موارد، دیگر بزرگانی برای شرف الشمس، کیفیت و چگونگی ذکر شرف الشمس، مطالبی مفید آورده‌اند و همچنین پیرامون مضرات و ضرر های شرف شمس، هیچکدام، مطلبی ننوشته اند.

2: بررسی خواص ذکر شرف الشمس

برای شرف الشمس، خواص زیادی ذکر شده است و ضرری برای آن ذکر نشده، خواص آن عبارت است از :

  • اسم اعظم الهی می‌باشد
  • ایمنی از بلا و درد
  • موجب رفع غم و پریشانی است
  • افزایش رزق و روزی
  • در سفر حرز است
  • از بین بردن ترس و هراس
  • و…

3: بررسی نظرات کاربرانی که شرف الشمس سفارش داده اند

در این دو دهه تجربه حکاکی ذکر شرف الشمس و همچنین قبول سفارش شرف شمس، تاکنون نظری منفی و تماسی از این جهت از استفاده شرف الشمس، نشنیده‌ایم و از مشتریان عزیز، تابحال پیرامون این موضوع پیغامی دریافت نکرده‌ایم.

کلام آخر :

در اینجا متوجه این موضوع شدیم که شرف الشمس چیست، درواقع سنگ نیست و ذکری است که پشت عقیق زرد نوشته میشود. در واقع شرف الشمس، ضرری نداشته و بزرگانی همچون، ابوریحان بیرونی، شیخ بهائی، علامه حسن زاده آملی بر آن صحه گذاشته اند. همچنین شرف الشمس، از جهتی که پشت عقیق نوشته میشود، دربرگیرنده خواص عقیق نیز میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *