دانستنیها

شارژ شرف الشمس نیاز است؟ دروغ یا راست (0 تا 100)

شارژ شرف الشمس

شارژ شرف الشمس، دروغ یا واقعیت؟ گاهی دیده می‌شود برخی افراد و یا برخی از فروشندگان بر این باورند که شرف الشمس را باید برای روز 19 فروردین شارژ کرد و یا به عبارتی شرف الشمس دوباره نوشته شود و یا اقدامی برای شارژ کردن این سنگ انجام داد.

پیشنهاد ویژه
شرف الشمس زنانه کد10596 1 - انگشترآنلاین
انگشتر شرف الشمس زنانه کد{10596}1,045,000 تومانمشاهده

شارژ شرف الشمس

در واقع همان‌طور که در مقاله شرف الشمس چیست و دیگر مقالات سایت انگشترآنلاین خوانده اید، شرف الشمس در واقع ذکری شریف بوده که در ساعاتی مشخص از روز 19 فروردین پشت عقیق زرد حکاکی می‌شود. در این بین برخی که سفارش شرف الشمس داده اند، معتقد هستند که باید شرف الشمس را هر ساله شارژ کرد و یا دوباره آن را نوشت. در واقع نیازی برای انجام این کار نیست و لازم به شارژ شرف الشمس نیست. به صورت کامل و شفاف در جایی ذکر نشده است که هر ساله شرف الشمس را باید شارژ کرد.

دلایل رد کردن شارژ شرف الشمس

با بررسی دلایلی واضح و مبین، می‌توان به سادگی یافت که شرف الشمس نیازی به شارژ کردن نداشته و با یک بار حکاکی آن خاصیت و خواص آن همیشگی است.

1: نبود سند و منبع علمی :

با بررسی کامل و دقیق سند های تاریخی منوط به شرف الشمس، تقریبا می‌توان گفت که هیچ منبعی این مورد را ذکر نکرده است که، شرف الشمس نیاز به شارژ مجدد دارد.

2: خواص و فواید همیشگی :

خواص عقیق، همیشگی بوده و تا زمانی که همراه شماست، شما را از مواردی همچون، بلا و… محافظت می‌کند. این خواص همیشگی بوده و نمی‌توان گفت که انقضا داشته و یا به عبارتی نیاز به شارژ دارد.

3: عدم وجود منطق علمی :

از نظر علمی و عقلانی، این مورد نیز تا حدودی پاسخ داده می‌شود. زیرا هیچ منطقی این مورد را قبول نخواند کرد که به عنوان مثال ذکری، دارای خواص باشد و باید این را هر ساله شارژ کرد.

سوال :

آیا شرف الشمس نیاز به شارژ دارد ؟

پاسخ :

خیر، شرف الشمس نیاز به شارژ مجدد نداشته و یک‌بار نیز اگر نوشته شود، خواص آن را دارا بوده و همیشگی است. البته همیشگی بودن، به شرطی است که ذکر به صورت صحیح و دقیق حکاکی شده باشد.

کلام آخر :

در زمان خرید شرف الشمس، از فروشگاهی که قصد خرید آن را دارید اطمینان حاصل کنید. اطمینان از اینکه ذکر شرف الشمس را مطابق آداب و اصول، همچنین در زمان مشخص آن حکاکی کنند. در صورتی که این موارد رعایت شود، نیازی به حکاکی مجدد شرف الشمس نبوده و یا اصطلاحا دیگر نیازی به شارژ شرف الشمس نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *