دانستنیها

شرف الشمس از نظر رهبری چگونه است؟ (کامل)

شرف الشمس از نظر رهبر

هر ساله با نزدیک شدن به روز 19 فروردین تبلیغات زیادی برای سفارش شرف شمس مشاهده میکنیم. شرف الشمس اسم یک نگین نیست. برخلاف عقیده مردم که فکر میکنند اسم نگینی زرد رنگ است، شرف الشمس یک واقعه نجومی است که در ساعاتی از روز 19 فروردین رخ داده و در این زمان ذکر شرف الشمس را پشت عقیق زرد مینویسند. در اینجا پاسخ به این سوال داده میشود که آیا آیت الله خامنه ای شرف الشمس را تایید کرده اند یا خیر؟ همچین شرف الشمس از نگاه رهبری چگونه است. ابتدا توصیه فرآوان میکنیم که محتوای شرف شمس چیست را مطالعه کنید تا دید کلی نسبت به آن پیدا کنید و سپس جویای صجه‌ای که بزرگان برآن گذاشته اند شوید.

آیت الله خامنه نظر شرف الشمس

شرف الشمس از نظر رهبر

همانطور که گفته شد علاوه بر اینکه هر ساله تبلیغ برای شرف الشمس از جانب فروشگاه‌ها زیاد میشود. تبلیغات زیادی برای اینکه شرف الشمس عقیده‌ای باطل است درست میشود. جدا از هرگونه جانب داری باید ابتدا بدانید شرف الشمس چیست سپس جویای این شوید که چه بزرگانی برای شرف شمس صحه گذاشته‌اند. از بزرگترین افرادی که شرف الشمس را تایید کرده اند میتوان به شیخ بهائی، ابوریحان بیرونی، مرحوم مصباح کفعمی، مرحوم حسن زاده آملی و… اشاره کرد. اما نظر آیت الله خامنه ای برای این موضوع چیست؟
آیت الله خامنه‌ای به طور مستقیم این حرز را تایید و یا رد نکرده‌اند و همچنین اظهار نظری نداشته‌اند. اما زمانی که دقیق‌تر بررسی میکنیم مشاهده میکنیم که آیت الله خامنه‌ای انگشتر عقیق زرد رنگ در دست دارند که عکس آن را مشاهده میکنید. انگشتر عقیق زرد در بازار با احتمال زیاد شرف الشمس میباشد و با همین عنوان نیز به فروش میرسد. شاید بتوان نظر آیت الله خامنه‌ای را پیرامون شرف شمس مثبت دانست اما ایشان نظری در این‌باره نداده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *