دانستنیها

حرز امام جواد از نظر آیت الله بهجت + (فیلم کامل سخنرانی)

نظر آیت الله بهجت برای حرز امام جواد

نظر آیت الله بهجت برای حرز امام جواد و حرز امام جواد از زبان آیت الله بهجت، در صفحه ای که حضور دارید نظرات آیت الله بهجت پیرامون حرز امام جواد علیه السلام همراه با فیلم سخنرانی های ایشان قرار داده. یکی از توصیه‌های فراوانی که آیت الله بهجت برای در امان ماندن از بلایا، سختی‌ها، شیاطین و اجنه داشتند، استفاده از حرز امام جواد (ع) میباشد. قبل از هرچیزی باید بدانید حرز امام جواد چیست و چه خواصی را دارد، سپس به مطالعه این مقاله بپردازید (برای مطالعه حرز امام جواد چیست و چه خواصی دارد وارد بخش مقاله سایت شوید)

محمدتقی بهجت کیست؟

آیت الله بهجت(۱۲۹۵-۱۳۸۸ ه.ش) از مراجع گرانقدر شیعه در حوره علمیه قم میباشد که این فرد در ایران بیشتر به زهد، عرفان و تقوا معروف میباشد. وی در شهر مقدس قم وفات یافت و در حرم حضرت معصومه دفن میباشد.

نظر بزرگان راجع به آیت الله بهجت:
امام خمینی: جناب آقای بهجت، دارای مقامات معنوی بسیار ممتازی هستند. ایشان دارای موت اختیاری هستند.
علامه طباطبایی: ایشان [آیت الله بهجت] عبد صالح میباشد.
عامه جعفری: مصداق بارز علما، آیت‌الله بهجت هستند. صرف دیدن و ملاقات کردن ایشان، خود سر تا پا موعظه است. من زمانیکه می‌بینم ایشان را، تا چند روز اثر این ملاقات در من باقی است.

نظر آیت الله بهجت برای حرز امام جواد:

قبل از هر چیز لازم به ذکر است که وجود چشم زخم، سحر، و جادو از اموری میباشد که در آیات قرآن کریم و روایات متعدد از ائمه علیهم‌السلام به آنها اشاره شده است.
از توصیه‌های موکد آیت الله بهجت برای در امان ماندن از این بلایا، استفاده از حرز امام جواد علیه السلام میباشد.

 

همچنین ایشان برای آداب و شرایط تهیه حرز نیز نظراتی داشته اند: از جمله فرمودند: مرحوم نوری به دعای حرز حضرت امام جواد علیه‌السلام که باید بر پوست آهوی شش ماهه تِهامه نوشته شود، خیلی اهمیت می‌داده… . برای حرز حضرت جواد علیه‌السلام در کتاب «مهج‌الدعوات» ندارد که شرطش این است که داخل انگشتر نقره باشد. بلکه شرط آن این است که روی پوست آهوی مخصوص بنویسند و آن را همراه خود داشته باشند.

خواص حرز امام جواد از نظر آیت الله بهجت:

نظر آیت الله بهجت برای خواب‌های پریشان و ترس:

فردی از ایشان پرسید که خانمی هست که خواب های پریشان میبیند و بسیار میترسد.
توصیه استاد: جلوتر از اینکه بخوابد چهار قل را بخواند همچنین در بیداری معوذتین را زیادتر بخواند و اگر توانست حرز امام جواد را تهیه و به بازوی خویس ببندد.

توصیه ایشان برای کسی که به آن حسادت می‌ورزند:

فرمودند برای دفع حسادت معوذتین زیاد خوانده شود. چهارقل در وقت خواب بخواند و در صورتی که توانست حرز امام جواد علیه اسلام را تهیه کند و به دست خود ببندد یا در بغل خود قرار دهد.

در پاسخ به سوال فردی که خواب‌های شیطانی میبیند و از فریادهایش در خواب خانواده بسیار میترسند فرمود که: قبل از خواب باید چهارقل و آیة‌الکرسی خوانده شود و اگر توانست حرز جواد و قرآن را با خود حمل کند.

شخصی از آیت الله بهجت برای دفع اذیت و آزار اجنه سوال کرد و استاد عرض نمودند که معوذتین زیاد خوانده شود، چهارقل در وقت خواب زیاد بخواند و حرز امام جواد را به بازوی خودش حرز جواد را ببندد همچنین از قرآن های کوچک همراهش باشد.

یکی دیگر از مواردی که توصیه کردند به استفاده از حرز امام جواد برای کسی بود که گفت ابتدا زندگی آرام و مطلوبی داشتنم و پس از مدت‌ها دچار اختلاف و هم اکنون قصد طلاق داریم فرموند که معوذتین و چهارقل را در وقت خواب بخوانید و اگر شد حرز امام جواد را تهیه و به بازوی خویش ببندید و همچنین صدقه زیاد بدهید.

مورد آخر اینکه بچه‌ای دو ساله موارد نامرئی را میبیند که خانوده وی قادر به دیدن آنها نیستند. توصیه کردند حرز امام جواد را به بازوی بچه ببندند و قرآن کوچکی در بغلش بگذارند و در نهایت چهارقل و معوذتین را به کودک آموزش دهند و بخواند خصوصا در وقت خواب.

خرید حرز امام جواد

در موارد بالا چهارقل و معوذتین ذکر شده است که:
منظور از معوذتین سوره‌های فلق و ناس است که با عبارت «قُلْ اَعوذُ» شروع می‌شوند. این دو سوره متضمن تعویذ به خدا از برخی شرور هستند.
منظور از چهارقل نیز سوره های  سوره کافرون، سوره اخلاص، سوره فلق و سوره ناس میباشد که هر یک از آنها پس از بسم الله الرحمن الرحیم با كلمه «قل» آغاز مى‌شوند.

کلام آخر :

حرز امام جواد در روایات و احادیث فراوانی ذکر شده. چه در سخنرانی‌هایی از بزرگان همچون بهجت و روایات زیادی از جمله امام جواد علیه السلام که نظر از خواص و فواید بینظیر این حرز میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *