دانستنیها

شاه مقصود (شاه مسعود) واقعا کیست ؟

شاه مقصود کیست

احتمال زیاد نام تسبیح شاه مقصود را شنیده. یکی از محبوب ترین تسبیح های سنگی موجود در بازار همین تسبیح است که خواص بسیار زیادی دارد و همچنین زیبایی زیادی. و شاید برای شما این سوال شده باشد که واقعا شاه مقصود کیست ؟ در این مقاله دنبال کنید…

شاه مقصود کیست ؟

در زمانی که کشور افغانستان امروزی جزو سرزمین های ایران بود فردی به نام مسعود شاه (شاه مقصود) از طرف پادشاه صفوی این بخش را در اختیار داشت و فرمانروایی میکرد. شاه مقصود کار های فرآوانی را در زمان حکومت خود انجام داد. وی با تعمیر کردن مرقد یکی از امام زادگان آن منطقه به نام امام زاده شاه آقا و ساخت مرقدی بالای آرامگاه امام زاده توانست آن منطقه بسیار آباد کند. پس از آن سنگ هایی از کوه های مجاور آن آرامگاه استخراج میشد که را برای ساخت تسبیح به کار میبردند و نام آن سنگ ها را شاه مسعود گذاشتند. اصل نام این تسبیح شاه مسعود میباشد ولی در گذر زمان تسبیح شاه مقصود نام گرفت. در نتیجه شاه مقصود (شاه مسعود) نام یک امام زاده است در افغانستان که سنگی از کوه های مجاور آن استخراج میشود بدلیل مجاورت با این آرامگاه و همچنین اقدام مسعود شاه، شاه مقصود یا شاه مسعود نام گرفت.

کلام آخر :

در تسبیح شاه مقصود نمونه های چینی و غیراصل نیز یافت میشود که اصل آن تسبیح شاه مقصود افغانی میباشد که باید از فروشگاه های معتبری تسبیح شاه مقصود را تهیه کنید. فروشگاه انگشترآنلاین بدلیل ارتباط با واردکنندگان این سنگ ، تسبیح شاه مقصود اصل را در اختیار مشتریان قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *