دانستنیها

انواع سنگ فیروزه از نظر رنگ و ظاهر (بررسی کامل و جامع فیروزه ها)

بررسی انواع رنگ های فیروزه

انواع سنگ فیروزه را در این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد. سنگ فیروزه به عنوان یک سنگ قیمتی با رنگ‌های متنوع یافت می‌شود، این سنگ دارای تنوع و زیبایی بسیاری است. هر نوع رنگ فیروزه با خصوصیات و مفاهیم مختلفی برخوردار است و هر رنگ آن دارای یک اصطلاحی می‌باشد. زمانی این اصطلاحات برای شما کارایی دارد که تصمیم به خرید انگشتر یا نگین فیروزه داشته باشید. در این زمان ممکن است که فروشنده یا خریدار از این کلمات استفاده کند. در ادامه همراه ما باشید…

گذری از فیروزه و انواع رنگ فیروزه

فیروزه سنگی است بسیار پربرکت و دارای خواصی زیاد که پس از سنگ عقیق، از همه سنگ‌ها بیشتر توصیه به استفاده از آن شده است. همانطور که در مقاله سنگ فیروزه چیست توضیح داده شد، کانی است کمیاب و ارزشمند که در رنگ هایی همچون: آبی، سفید، سبز و… یافت می‌شود. بهترین و مرغوبترین سنگ فیروزه، فیروزه نیشابوری می‌باشد.

طبق نوشته سنگ فیروزه دارای رنگ های گوناگونی میباشد. رنگ هایی همچون، آبی، سفید، سبز که ممکن است در هر کدام شدت رنگ متفاوت باشد. به عنوان مثال رنگ آبی فیروزه‌ای. در میان این رنگ‌ها از همه بیشتر، رنگ آبی فیروزه پرطرفدار بوده و اغلب افراد نیز بدنبال سنگ فیروزه آبی‌رنگ هستند و همچنین سنگ فیروزه را با این رنگ می‌شناسند. اما در خواص و … تفاوتی در این موارد نیست و صرفا تفاوت در رنگ دارند که این مورد بستگی به سلیقه افراد دارد.

نمونه سنگ انگشتر فیروزه مردانه شجر

انواع سنگ فیروزه

سنگ فیروزه جدا از رنگ که تفاوت در آن ایجاد می‌کند، رگه هایش نیز در ایجاد تفاوت درآن دخیل هستند. زمانیکه فیروزه را از معدن خارج می‌کنند آن را به محل تراش برده و آن را تراش می‌دهند. سپس به سنگ هایی قابل استفاده تبدیل می‌شوند. معمولا سنگ های فیروزه از نظر شجر یا رگه‌هایش به سنگ فیروزه شجر و سنگ فیروزه عجمی تقسیم می‌شود.

فیروزه شجر:

در سنگ فیروزه‌ای که رگه در آن دیده شود و در آن رگه غالب باشد، سنگ فیروزه شجر گفته می‌شود. عموما این سنگ ها قیمت ارزانی دارند. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که رگه سنگ فیروزه، یکی از فاکتور های قیمت فیروزه است. اما به طور کلی سنگ فیروزه شجر که دارای رگه است قیمت ارزانی دارد. و این رگه هر چه بیشتر باشد، سنگ قیمت ارزان‌تری خواهد داشت.

نمونه سنگ انگشتر فیروزه مردانه عجمی

فیروزه عجمی:

در مقابل سنگ فیروزه شجر که دارای رگه است، این سنگ رگه نداشته و رنگی یک‌دست خواهد داشت. سنگ های فیروزه عجمی بسیار کمیاب‌تر از شجر میباشند همچنین قیمت بیشتری دارند. سنگ های فیروزه اغلب در ساخت انگشتر و جواهرآلات گران‌قیمت بکار برده می‌شود زیرا سنگ عجمی دارای قیمت نسبتا بالایی دارد و برای این سنگ، توصیه می‌شود محصول و کاری با کیفیت تهیه کرد.

بهترین نوع فیروزه کدام است؟

اما در میان سنگ های فیروزه شجر و فیروزه عجمی کدام مورد بهتر است و کدام را انتخاب کنیم؟ در یک کلام پاسخ سوال این است که کدام مورد پسند شماست. واقعا تفاوتی جز در ظاهر و قیمت این دو نیست و بسته به سلیقه و انتخاب‌تون میتونید هر نوع را خرید کنید. اما به طور کلی طالبین سنگ های عجم بیشتر از شجری است و اغلب افراد این سنگ را بیشتر می‌پسندند. اما در مقابل گاهی دیده می‌شود افراد به طور ویژه فقط به دنبال تهیه سنگ های فیروزه شجر هستند.

کلام آخر

برای انتخاب فیروزه، دو انتخاب دارید. 1: خرید فیروزه شجر که در سنگ فیروزه رگه دارد و 2: خرید فیروزه عجمی که روی سنگ فیروزه رگه ندارد. اما به طور کلی قیمت سنگ فیروزه شجر به نسبت عجمی ارزان‌تر است و در بازار زیاد است. در مقابل سنگ فیروزه شجر، عجمی قرار دارد. سنگی که کمیاب بوده و قیمت بیشتری را داراست. در صورتی که تصمیم به تهیه و ساخت انگشتر و زیورآلات گران قیمتی دارید توصیه می‌شود از سنگ های عجمی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *