دانستنیها

آیا حرز باید درون استوانه و قاب نقره باشد؟ (+ متن حدیث امام جواد)

آیا حرز باید درون قاب نقره باشد ؟

حرز امام جواد علیه السلام چیست؟ ، از بهترین، مجرب‌ترین و توصیه شده‌ترین حرز هاست. این حرز عموما برای دفع بلا و چشم زخم مناسب بوده و جدا از این موارد، خواص بسیار زیاد دیگری نیز دارد. اما بهترین شکل برای استفاده از حرز امام جواد چگونه است؟ همچنین اگر حرز را درون استوانه یا قاب نقره قرار ندهیم و آیا باید حرز درون قاب نقره باشد یا نه؟ و دیگر سوالات را در این مقاله بررسی خواهیم کرد.

قاب نقره یا استوانه نقره چیست؟

محفظه‌ای نقره که عموما به شکل استوانه است که در آن دعا، حرز و… را می‌توان قرار داد و همراه داشت. این قاب نقره در شکل های گوناگونی همچون، کتابی شکل، استوانه دایره، استوانه 6 ضلعی و… ساخته می‌شود که تفاوتی در خواص ندارد و صرفا سلیقه شماست. همچنین استوانه نقره (قاب نقره) نیز در اندازه های مختلف و برای استفاده های متفاوت وجود دارد، غالبا طول 2 سانتی متری آن در بازار وجود دارد و اکثر حرز هایی که با ابعاد 16 سانتی متر در 2 سانتی متر وجود دارند را در این قاب نقره، می‌توان استفاده کرد.

توضیحی مختصر از حرز امام جواد

حرز چیست؟ کلمه “حرز” به معنی “تعویذ”، “طلسم” یا “سحر” است. اصطلاحاً به هر نوع سخن، دعا، آیه قرآن، نام خداوند و … که به منظور دفع شر و بلایای مختلف به کار می‌رود، حرز گفته می‌شود. برخی از گذشته تا به حال باور دارند که حرزها دارای قدرتی میباشند و می‌توانند از بلایای محتمل مانند بیماری، بلایای طبیعی، شرارت جانوران، شیاطین، اجنه و … محافظت کنند. در این بین حرز امام جواد علیه السلام، توصیه شده ترین حرز می‌باشد. امام بهترین شکل استفاده از حرز امام جواد چگونه است؟ همانطور که در مقاله بهترین حالت استفاده از حرز امام جواد علیه السلام آورده شد، بهترین شکل استفاده از حرز امام جواد علیه السلام بدین گونه است که حرز روی پوست آهو و با رعایت آداب و نکات کتابت می‌شود، در مرحله بعد حرز درون قاب نقره قراره گرفته و در نهایت قاب نقره را درون بازوبند گذاشته و به بازوی راست بسته شود. این حالت بهترین شکل برای استفاده از حرز امام جواد علیه السلام می‌باشد. اما در این مقاله قصد داریم تا به این بپردازیم که آیا حتما باید حرز درون استوانه نقره یا قاب نقره باید قرار گیرد یا نه.

حرز باید درون قاب نقره قرار گیرد ؟

با توجه به حدیث امام جواد علیه السلام و دستور استفاده از این حرز، بله بهتر این است که حرز درون استوانه نقره قرار گیرد و روی این قاب نقره، ذکری مخصوص نوشته شود. (توجه کنید که هیچ اجباری برای استفاده بدین شکل از حرز امام جواد وجود ندارد و این موارد توصیه شده و بهتر این است که رعایت شود).

دعای یا مشهورا برای قاب نقره حرز امام جواد ع

دعای یا مشهورا که روی استوانه نقره باید نوشته شود

قاب های نقره قیمت مناسبی داشته و جدا از دستور استفاده حرز، از حرز امام جواد محافظت کرده تا خراب نشود زیرا حرز روی پوست آهو نوشته می‌شود و ممکن است با رسیدن آب به حرز، جوهر های روی پوست جابجا شده و متن حرز خراب شود. شما می‌توانید حرز را درون استوانه نقره قرار داده و درب آن را با چسب قطره‌ای، چسب بزنید تا آسیبی به حرز وارد نشود.

کلام آخر :

استفاده از حرز امام جواد علیه السلام، همواره توصیه به استفاده از آن می‌شود. نکته حائز اهمیت در این بخش این است که چه بهتر با توجه به آداب و نکات آن حرز را استفاده کنیم. به عنوان مثال قرار دادن حرز درون استوانه نقره و بستن آن به بازوی راست و جدا از این مورد، خواندن نماز حرز امام جواد علیه السلام. این موارد جزو آداب استفاده از حرز امام جواد علیه السلام بوده و چه بهتر که به این توصیه ها توجه کنیم.
همچنین تمامی این موارد (حرز امام جواد علیه السلام روی پوست آهو، بازوبند چرم طبیعی و استوانه نقره) را با نام پک کامل حرز امام جواد علیه السلام در سایت انگشترآنلاین می‌توانید تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. نظرات به سرعت پاسخ داده می‌شوند *