دانستنیها

قیمت شاه مقصود واقعا چقدر است؟ (تسبیح و نگین شاه مقصود)

قیمت تسبیح شاه مقصود

در هر زمان و هر وسیله اگر این سوال شده باشد که قیمتش چند است و در 99 درصد فیمت هر وسیله و هر جنس بستگی دارد به حالت های ممکن آن وسیله، قیمت تسبیح شاه مقصود نیز همینطور بستگی به موارد مختلفی دارد که در ادامه ذکر میشود.

قیمت تسبیح شاه مقصود چنده ؟

در تسبیح های سنگی ممکن برخی عوامل در سنگ تاثیر مستقیمی در قیمت آن دارد مثلا هر میزان تراش تسبیح و سنگ بهتر باشد قیمت آن بیشتر است.

1: ماهیت :
ماهیت تسبیح از هر چیزی اهمیت بیشتری دارد. همانطور که می دانید شاه مقصود در افغانستان میباشد ولی نمونه های چینی آن نیز یافت میشود ولی بهترین شکل تسبیح شاه مقصود، افغانی است.

2: رنگ :
شاه مقصود در رنگ های سبز روشن، سبز تیره، زرد و… یافت میشود. معمولا شاه مقصودی که رنگ زرد دارد به نسبت گران تر است ولی این در هر صورت صدق نمیکند.

3: پاک بودن سنگ :
برای شما پیش آمده که یک سنگی را مشاهده کنید و داخل سنگ پاک نبوده و پر از رگه و ابر سنگ بوده ؟ دقیقا در شاه مقصود نیز این مورد وجود دارد. هر چه این رگه کمتر و اصطلاحا سنگ پاک باشد قیمت گران تر میشود.

4: جلای سنگ :
این درست است که تسبیح شاه مقصود را اگر چند مدت در دست بگیریم جلا پیدا میکند! ولی ابتدا که تسبیح را خریداری میکنیم نیز سنگ دارای جلاست که هر چه جلا بیشتر باشد بهتر است.

5: تراش سنگ :
هر سنگ که ویژگی های بالا را داشته باشد، سنگ خوب و تقریبا گران قیمت تلقی میشود. این سنگ را تراش کاران ماهر میتراشند و تراش کاران نیمه ماهر سنگ های معمولی را تراش میدهند. تراشی که در تسبیح ها مطلوب است این است که دانه های تسبیح را به صورت تقارن کنار یکدیگر قرار دهید. دانه ها باید یکسان باشند و به صورت تدریجی از اول تسبیح بزرگتر شود.

کلام آخر :

قیمت تسبیح شاه مقصود به موارد مختلفی مربوط میشود. این موارد عبارت اند از : 1: ماهیت سنگ 2: رنگ 3: پاک بودن سنگ 4: جلا و 6: نوع تراش سنگ که در زمان خریدن به این نکات باید دقت کنید چرا که در قیمت تاثیر مستقیم دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *