دانستنیها

نیت نماز حرز امام جواد چگونه است؟ [+ سوالات متداول]

نیت نماز حرز امام جواد

همانطور که احتمال زیاد در مقاله نماز حرز امام جواد علیه السلام چگونه است مطالعه کرده‌اید، بهتر است این نماز را بجا آورید. اما این نماز چگونه بوده و در صورتی که خواسته باشیم نماز را بجا آوریم چه نیتی باید انجام را در این مقاله کامل توضیح خواهیم داد.

نماز حرز امام جواد

قبل از هر توضیحی، مختصری پیرامون حرز امام جواد علیه السلام و نماز این حرز را لطفا مطالعه فرمایید. معنی حرز در لغت به یعنی پاره‌ای اذکار، آیات و دعا  که از ما در برابر مشکلات، چشم‌زخم، بیماری‌ها و… محافظت می‌کند. اما هر حرز خواص خود را دارد. توصیه‌شده‌ترین، مجرب‌ترین، محبوب‌ترین حرز در حال حاضر حرز امام جواد علیه السلام می‌باشد. خواص این حرز بسیار زیاد بوده ولی غالبا برای دفع بلا و چشم زخم مفید می‌باشد. این حرز از جانب معصوم بوده و همچنین بزرگان زیادی این حرز را تایید کرده‌اند. از جمله خواص حرز امام جواد علیه السلام، می‌توان به: دفع بلا، چشم زخم، سحر و جادو و… اشاره کرد.

اما پس از خرید حرز امام جواد نوبت به خواندن نماز حرز امام جواد می‌شود. نمازی که واجب نیست ولی بهتر است بجا آورده شود. نمازی که مشابه نماز صبح بوده با این تفاوت که بعد از سوره حمد باید سوره و آیات دیگری همچون آیة‌الکرسی خوانده شود. توصیه می‌کنیم حتما مقاله نماز حرز امام جواد علیه‌السلام را مطالعه فرمایید.

نیت نماز حرز امام جواد

نیت نماز حرز امام جواد علیه‌السلام مانند دیگر نمازهاست(به عنوان مثال، نماز های یومیه) با این تفاوت که برای خواندن نماز حرز امام جواد علیه‌السلام، نیاز به نام و نام پدر شخص نیز می‌باشد و اگر کسی قصد خواندن نماز را برای فرد دیگری داشته باشد، باید به نیابت از او، نماز را بجا آورد. نیت در نماز بدین معنی است که فرد نماز را براى انجام فرمان و دستور خداوند و به قصد قربت از او به جا آورد. اینکه انسان بداند برای چه به نماز ایستاده کفایت میکند و لازم نیست حتما نیت را به زبان خویش جاری کند. برای مثال هنگام نیت میتواند بگوید یا از دل بگوید سه رکعت نماز مغرب میخوانم قُرْبَهً الَى اللَّهِ.

سوالات متداول نیت نماز حرز امام جواد

سوال: سلام من نائب گرفتم برای نماز حرز ولی باز هم خودم خوندم مشکلی نداره؟
پاسخ: در صورتی که نماز خوانده شود، نیازی به تکرار آن نیست.

سوال: ببخشید بعد از تموم شدن نماز چی بگیم اسم اون کسی که قراره حرز برای اون باشه رو بگیم یا نمیخواد؟
پاسخ: نماز باید به نیابت از ایشان خوانده شود و نیازی به نام بردن نامشان نیست.

سوال: سلام من چند تا حرز امام جواد گرفتم برای تک تک اعضای خانواده آیا برای هر کدام جدا جدا نماز خوانده شود یا یک نماز کفایت می‌کند و من میتونم نماز همه رو بخونم یا هر کسی برای خودشو بخونه
پاسخ: بله باید نماز جدا خوانده شود و به نیابت از هر فرد و همچنین بله می‌توانید برای هر فرد خانوده بخونید.

  • برای پاسخ به سوالات، می‌توانید سوال خود را در انتهای همین صفحه ثبت کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد برای نیت نماز حرز امام جواد علیه السلام حتما نیازی به زبان جاری کردن آن نیست و اگر در دل نیز گفته شود کافی است. بهتر این است نماز حرز امام جواد خوانده شود و مطابق با آداب بستن حرز امام جواد، از آن استفاده کرد. توصیه می‌شود قبل از خرید حرز امام جواد، حرزی خوانا و کامل تهیه شود و آن حرز درون استوانه نقره قرار گیرد(مطابق دستور امام جواد علیه السلام) و به بازوی راست بسته شود.

5 نظر در “نیت نماز حرز امام جواد چگونه است؟ [+ سوالات متداول]

  1. مریم گفت:

    سلام من حرز امام جواد گرفتم بخوام به اسم خودم بگم باید چی بگم توی نیت نماز؟

  2. ناشناس گفت:

    سلام آيا ميشه به نيت ترك مواد الكى براى فرزند نماز حرز رو خوند؟

    1. سلام، لطفا حرز امام جواد چیست را مطالعه کنید.

  3. ناشناس گفت:

    سلام تابلوی حرز امام جواد علیه السلام که درمحل کاریامنزل نصب می‌شود می‌توان نمازمخصوصش رابه نیابت ازکل اعضاخانواده یه نفربخواند؟؟

    1. ناشناس گفت:

      سلام، بهتر اینه که حرز امام جواد علیه السلام، همراهتون باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. نظرات به سرعت پاسخ داده می‌شوند *