دانستنیها

روش اندازه گیری سایز انگشت 📏 (روش های جدید سال)

اندازه گیری سایز انگشت

خرید انگشتر می‌تواند چالش باشد، مخصوصا اگر زمانی که سایز انگشت خود را ندانید و خواسته باشید سفارش آنلاین انگشتر ثبت کنید. همیشه اندازه گیری سایز انگشت در زمان سفارش انگشتر به صورت آنلاین دارای چالش برای هر فرد هست. در این مقاله با راهنمایی هایی که کرده ایم، روش هایی را با شما در میان می‌گذاریم که اصلا خرید انگشتر آنلاین چالش نباشد و به راحتی بتوانید در منزل سایز انگشت خود را اندازه گیری کنید. اندازه‌گیری باید به گونه‌ای باشد که انگشتر، دست را اذیت نکند و به راحتی نیز از دست خارج نشود. همراه ما باشید…

اندازه گیری سایز انگشت

سایز انگشت خود را از روش های مختلفی می‌توانیم بدست آوریم. در منزل می‌توانیم و در کارگاه و انگشترفروشی‌ها نیز می‌توانیم. در این بخش همه حالات ممکن را گفته و روش‌ها را به شما توضیح خواهیم داد و این انتخاب شماست که در خانه اندازه بگیرید یا در کارگاه ها. اما به صورت کلی اندازه گیری سایز انگشت در خانه به مراتب ساده‌تر می‌باشد(فقط باید حین اندازه گیری، به نکاتی که در ادامه گفته می‌شود دقت کنید).

روش های اندازه گیری سایز انگشت

به صورت کلی دو روش وجود دارد برای بدست آوردن سایز انگشت برای خرید حلقه و خرید انگشتر که برای هر کدام از این دو روش حالات متفاوتی وجود دارد. برای بدست آوردن سایز انگشت در ایران یک روش بسیار مناسب و کارآمد است و صرفا با یک تکه کاغذ، قادر به اندازه گیری آن خواهید بود. فقط سه نکته را باید رعایت کنید در زمان اندازه گیری سایز انگشت

1: راحتی: که انگشتر نه به سختی وارد دست شود و آسیب وارد کند و نه به راحتی از دست شما درآید که باعث گم شدن آن شود.

2: زیبایی: زمانی‌که انگشتر در سایز خود و متناسب با انگشت شما باشد جدا از راحتی درون دست، باعث جلوه زیبای آن می‌شود. چون اگر انگشتر گشاد باشد، مدام جابجا شده و کج قرار می‌گیرد و اگر هم تنگ باشه، دست شما تا نوک انگشت بدلیل فشار زیاد، باد می‌کند.

3: جلوگیری از گم شدن: و همانطور که گفته شد، وقتی که سایز مناسب انگشت خود را دانسته و با آن اندازه انگشتر تهیه می‌کنید باعث جلوگیری از گم شدن می‌شود.

اندازه گیری سایز انگشت در خانه

از ساده‌ترین روش های اندازه گیری سایز انگشتری، اندازه گیری در خانه است. فقط با یک نخ یا یک تکه کاغذ امکان پذیر است. و در 3 مرحله قادر خواهید بود تا سایز انگشت خود را بدست آورید. وسائل مورد نیاز: یک تکه کاغذ یا پارچه، خودکار و خط کش

مرحله 1: یک تکه نوار کاغذی عرض حدودی 5 تا 10 میلیمتر(بسته به اندازه دست) بردارید.

مرحله 2: این نوار را دور انگشتی که قصد دارید برایش انگشتر خرید کنید بپیچید(چاق‌ترین بخش انگشت) و علامت بزنید.

مرحله 3: سپس طول نوار را کنار خط کش گذاشته و به میلیمتر در زمان خرید ثبت کنید(بهتر این است قبل از ثبت، مرحله 2 را چند مرحله تکرار کنید).

فیلم اندازه گیری سایز انگشت

با مشاهده این فیلم راحت‌تر می‌توانید انگشت خود را اندازه گیری کنید.

 

 

نکته بسیار جالب این روش این است که در صورتی که خواسته باشید سایز را به میلیمتر ثبت کنید، عدد بدست آمده در مرحله سوم را در سایت ثبت می‌کنید و اگر خواسته باشید به صورت سایز استاندارد ثبت کنید، فقط کافی‌است عدد بدست آمده از مرحله سوم را منهی عدد 6 کنید و عدد بدست آمده شما، همان سایز استاندارد می‌باشد(مثلا اگر دور انگشت شما 70 میلی‌متر است، به استاندارد برابر است با 64).

اندازه گیری در خانه (روش دوم)

اما روش دوم اندازه سایز انگشت در خانه، با استفاده از نرم افزار های اندازه گیری سایز انگشت در موبایل امکان پذیر است که یکی از  معروف‌ترین نرم افزار ها، Ring Sizer می‌باشد. بدین صورت که نرم افزار را باز کرده و در بخش دایره‌ای که در وسط صفحه نمایش داده می‌شود، حلقه یا انگشتری که از قبل دارید را مطابق با دایره یکسان کنید. سپس سایز استاندارد را به شما نشان می‌دهد. هر چند که توصیه برای اندازه گیری همان روش اول می‏‎‌باشد.

اندازه گیری سایز انگشت در انگشترفروشی

در غالب فروشگاه های انگشتر و کارگاه های انگشتر سازی، ابزاری وجود دارد که اصطلاحا نام آن حلقه نمره است و شامل تعداد زیادی حلقه بوده که مناسب برای هر سایز انگشت می‌باشد. بدین صورت حلقه ای که به دست شما، میخورد و سایز دست شماست را انتخاب می‌کنید. روی آن سایز را با 4 عدد نمایش می‌دهد. سایز استاندارد در کشور ما، معمولا باید بین 40 تا 74 باشد. این نکته نیز حائز اهمیت است که می‌توانید این ابزار را تهیه و در منزل داشته باشید برای استفاده های بعدی، ولی این کار هیچ توجیحی نخواهد داشت زیرا با یک تکه کاغذ و خط کش، به راحتی می‌توان سایز انگشت و یا انگشتر را اندازه گیری کرد.

حلقه نمره برای اندازه گیری سایز انگشت

نکات مهم در اندازه گیری سایز انگشت

در زمان اندازه گیری سایز انگشت برای خرید انگشتر باید به نکاتی توجه داشته باشید تا سایزی درست و بدون اشکال بگیرید که در ادامه دچار مشکل در اندازه انگشتر نشود. لطفا به این نکات توجه داشته باشید

1: در زمان مناسب اندازه گیری کنید: زمانی که بدن و انگشتان شما در دمای معمولی هستند بهترین زمان برای اندازه گیری سایز انگشت است.

2: تغییرات ساعتی در زمان اندازه گیری: معمولا انگشتان در ابتدای صبح تورم داشته و بزرگ‌تر از حالت معمولی هستند. بهتر است اندازه گیری را در ساعات مختلف روز انجام دهید و میانگین آن را به عنوان سایز انگشت(یا به اصطلاح سایز انگشتر) در نظر گرفته و ثبت کنید.

3: تفاوت در انگشتان: معمولا انگشتی که با آن کارهای بیشتری را انجام می‌دهید بزرگ‌تر از انگشت مقابلش است. بدین منظور ممکن است سایز انگشت سمت راست با انگشت سمت چپ تفاوت داشته باشد.

کلام آخر :

اگر به طور حضوری از فروشگاه های نقره خرید کنید، به راحتی می توانید انگشتر دلخواه خود را روی انگشت مورد نظرتان امتحان کنید. اما هنگام خرید اینترنتی انگشتر، قضیه به کلی فرق می کند. هنگام خرید اینترنتی باید از سایز انگشت خود مطلع باشید و انگشتری را خریداری کنید که سایز انگشتتان باشد. خوشبختانه می توانید با استفاده از روش های ساده، سایز انگشت(انگشتر) را در خانه اندازه بگیرید. بدین منظور می توانید از یک نوار کاغذی استفاده کنید. که در این مقاله آموزش را به طور کامل دادیم. همچنین در کشور های مختلف معیار اندازه‌گیری متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. نظرات به سرعت پاسخ داده می‌شوند *