دانستنیها

در نجف چیست؟ 0 تا 100 این سنگ + خواص در نجف (کامل)

در-نجف-چیست

گاهی برای خرید یک سنگ خواص بی‌نظیر و فضیلتی که سنگ دارد ملاک ما قرار میگیرد. به عنوان مثال زمان خرید در نجف، سنگی بسیار پرفضیلت که خواص بی‌نظیری برایش گفته شده است. گاهی ممکن است در هنگام خرید سنگی مشابه شیشه دیده باشید که همان در میباشد. در اینجا به صورت کامل و جامع در نجف چیست و چه خواصی را داراست را بررسی میکنیم.

در نجف

نجف مقدس، شهری مقدس در عراق و مقصد تعداد زیادی از زائران مسلمان شیعه است. این شهر در کشور عراق واقع شده و به عنوان یکی از مراکز مهم عبادی و فرهنگی در جهان اسلام شناخته می‌شود. نجف، محل حرم امام علی (ع)، اولین امام شیعیان است. این آرامگاه‌ به عنوان یکی مکان‌های مقدس شیعیان در جهان شناخته می‌شوند و سالانه میلیون‌ها زائر به این شهر مقدس سفر می‌کنند تا در مراسمات و عزاداری‌های مذهبی شرکت کنند. علاوه بر آرامگاه‌های امام علی، نجف دارای مکان های بزرگ دیگری چون مسجد کوفه میباشد که به دلیل اهمیت مذهبی و تاریخی خود توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌اند. در این شهر بی‌نظیر سنگی وجود دارد تحت عنوان سنگ در نجف که علاوه بر زیبایی، دارای خواص معنوی بی‌شماری میباشد. این سنگ بجز در نجف اشرف، در شهر های دیگری نیز یافت میشود اما بهترین نوع آن در نجف میباشد.

 

در نجف چیست

پیشنهاد ویژه
در نجف مردانه 1 - انگشترآنلاین
انگشتر دُر نجف مردانه کد{10501}2,904,000 تومانمشاهده

در نجف چیست؟

در نجف سنگی از خانواده کریستال بوده که برخلاف قیمت نسبتا ارزان آن دارای خواص معنوی میباشد. این سنگ عامه مشابه شیشه بوده و اکثرا همین را به در نجف میشناسند. در صورتی که بعضی از انواع این سنگ به نام «در حسینی» هم شناخته می‌شوند که دارای رگه‌هایی قرمزرنگ می‌باشند. این سنگ مانند شیشهٔ صاف و بی‌رنگ است و همچنین شکننده هم می‌باشد. وقتی که گفته میشود مانند شیشه است این سنگ، نباید تصور کرد که اکثر سنگ های شیشه هستند. زیرا که بین شیشه و سنگ در، خصوصا در نجف تفاوت هایی وجود دارد.

در نجف

در نجف در روایات

در خواص در نجف در روایات همین بس که امام صادق(علیه السلام) خطاب به مفضل فرمودند: دوست دارم که هر مومنی پنج انگشتر در دست داشته باشد: عقیق، فیروزه، یاقوت، حدید صینی و در نجف. مفضل پرسید: سرورم فضیلت و دست کردن انگشتر در نجف چیست؟ حضرت فرمود که: هر کس در نجف، در دست کند و بر آن نگاهی بیندازد، خداوند به هر نگاهی که به این نگین می‌اندازد ثواب یک زیارت (اعم از حج یا عمره) در نامه اعمال او مینویسد. که اجر و ثواب آن برابر با اجر و ثواب عمل پیامبران و صالحان است و اگر رحمت خداوند بر شیعیان نبود، قیمت هر دانه نگین در نجف به قدری گران می‌شد که کسی توانایی خرید آن را نداشت، لکن خداوند این سنگ را بر شیعیان ارزان قرار داده و زیاد یافت میشود تا همه شیعیان بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *