دانستنیها

آداب استفاده از حرز امام جواد ♥️ [بر اساس روایات + جامع]

آداب استفاده از حرز امام جواد علیه السلام

حرز امام جواد علیه السلام یکی از معتبرترین و بهترین دعاهاست برای در امان ماندن از بلایا، دفع چشم زخم دفع طلسم و… که این حرز از جانب امام جواد علیه السلام می‌باشد. اما آداب استفاده از حرز امام جواد چگونه است. همچنین بهترین شکل استفاده از حرز امام جواد را در این مقاله بررسی خواهیم کرد و همانطور که میدانید برای استفاده از حرز امام جواد علیه السلام، باید این حرز همراه شما باشد. ولی زمانیکه سخنان بزرگان را بررسی میکنیم متوجه آن میشویم که حالتی وجود دارد که بهتر است حرز آن‌گونه استفاده شود که در ادامه توضیح خواهیم داد.

حرز امام جواد چیست؟

به صورت خلاصه خواسته باشیم بگوییم حرز امام جواد چیست؟ حرز یعنی پاره‌ای از آیات و اذکار که ما را در برابر مشکلات، بیماری ها و… دفع می‌کند. یکی از بهترین و موثرترین حرزها، حرز امام جواد علیه السلام می‌باشد که از جانب امام جواد است. خواص حرز امام جواد شامل: دفع بلا، چشم زخم، طلسم و جادو و… این حرز را بزرگان زیادی تایید کرده.

آداب استفاده از حرز امام جواد علیه السلام

پس از خرید حرز امام جواد و قبل از استفاده از حرز امام جواد، آدابی برای بستن حرز امام جواد علیه السلام وجود دارد. زمانیکه روایات، احادیث و سخنان بزرگان را بررسی میکنیم متوجه آن میشویم که حرز امام جواد شرایط و آدابی خاص برای استفاده دارد که بهتر است رعایت شود و با رعایت این آداب امید است که از تمام خواص حرز امام جواد علیه السلام بهره‌مند شویم. آدابی که در زیر می‌بینید آداب استفاده از حرز امام جواد علیه السلام می‌باشد.

استفاده از محفظه نقره :

امام جواد علیه السلام فرمودند که حرز امام جواد را درون محفظه‌ای از جنس نقره خالص قرار دهید که روی آن ذکر “یا مشهورا فی السماوات…” حک شود. علامه سیدبحرالعلوم نیز می‌فرماید “حدیث حرز امام جواد (ع) مشهور است و موید جواز گذاشتن دعا در قاب نقره ایست”.

این موارد نمایان‌گر این است که برای استفاده از حرز امام جواد علیه السلام، بهتر است درون محفظه‌ای از جنس نقره قرار دهیم و روی آن ذکر یا مشهورا فی السماوات… حکاکی شود تا علاوه بر خواص آن، آسیبی به حرز وارد نشود. (زیرا همانطور که می‌دانید پوست آهو چرب بوده و زمانی که حرز روی آن حکاکی می‌شود و در معرض رطوبت قرار می‌گیرد که باعث جابجایی جوهر شده و متن حرز امام جواد خراب می‌شود. پس بهتر است حرز را درون استوانه نقره قرار دهیم و درب آن را با چسب قطره‌ای چسب بزنیم تا مانع ورود آب به درون آن شود)

بستن به بازو

طبق توصیه آیت الله قاضی: حرز امام جواد باید به بازو بسته شود. و خاصیت آن خصوصا برای باطل کردن سحر و طلسم فقط در صورت بسته شدن به بازوست و همچنین آیت الله بهجت مطابق فیلم های ایشان، می‌فرمایند که حرز امام جواد را اگر توانستید به بازوی خود ببندید. مورد دوم آداب استفاده از حرز امام جواد این است که حرز به بازوی راست بسته شود. با تهیه و خرید بازوبند چرم طبیعی می‌توانید حرز را به بازوی راست خود ببندید و همراه خود داشته باشید.

پک کامل حرز امام جواد(علیه السلام) درجه یک: بازوبند چرم تمام طبیعی | پوست آهو | لوله نقره‌ای کد{153}

قیمت اصلی 490,000 تومان بود.قیمت فعلی 389,000 تومان است.

نماز حرز امام جواد

بهتر است قبل استفاده از حرز امام جواد علیه السلام، نماز آن را به نیابت از شخص استفاده کننده بخوانیم. در واقع دو نماز دو رکعتی بوده که مشابه نماز صبح است با این تفاوت که بعد از سوره حمد، سوره هایی مانند شمس و… باید خوانده شود. توصیه می‌شود حتما مقاله نماز حرز امام جواد علیه السلام را مطالعه فرمایید.

خلاصه آداب استفاده از حرز امام جواد

اگر خواسته باشیم به صورت خلاصه این مورد را بیان کنیم که بهترین روش استفاده از حرز امام جواد علیه السلام یا به عبارتی آداب استفاده از حرز امام جواد را می‌توان اینگونه بیان کرد که حرز کبیر امام جواد علیه السلام روی پوست آهو باشد و درون محفظه‌ای از جنس نقره قرار گیرد که روی محفظه، ذکر “یا مشهورا فی السماوات…” حک شده باشد و در نهایت محفظه نقره را درون بازوبند گذاشته و به بازوی راست بسته شود و قبل از استفاده از آن نماز حرز امام جواد علیه السلام نیز به نیابت شخص استفاده کننده خوانده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. نظرات به سرعت پاسخ داده می‌شوند *