دانستنیها

دعای هفت جلاله چیست؟ خواص انگشتر و ذکر حدید هفت جلاله (جامع)

نگین حدید صینی با حکاکی هفت جلاله

هفت جلاله چیست؟ خواص، ذکر و دعای هفت جلاله که بر روی حدید صینی حکاکی می‌شود را بررسی خواهیم کرد. این ذکر توسط کدام یک از ائمه توصیه شده و شرط استفاده از این ذکر چیست؟ در ادامه نیز قیمت محصولات حدید هفت جلاله همچون نگین را بررسی خواهیم کرد.

هفت جلاله چیست؟

قبل از چیز باید بدانیم هفت جلاله چیست؟ هفت جلاله اسم ذکری بوده که بر (روی سنگ، پشت و کنار سنگ) حدید صینی حکاکی می‌شود و دارای خواصی بی‌نظیر می‌باشد. برای ذکر هفت جلاله خواص بسیار زیادی موجود بوده و در مواقع خاص، بسیار توصیه به استفاده از این انگشتر شده است. عموما حدید هفت جلاله برای زمان دشمنی و اذیت و آزار توصیه شده است. اما در ادامه مختصری از حدید صینی بخوانید …

سنگ حدید چیست؟

یکی از محبوب‌ترین و از توصیه های محصولات انگشتری، استفاده از سنگ حدید(hematite) می‌باشد. ممکن است سنگ حدید را با نام هایی همچون، حدید صینی یا هماتیت نیز بشنوید. در مقاله سنگ حدید چیست به بررسی کامل و جامع سنگ حدید پرداخته‌ایم اما برای آگاهی از خواص هفت جلاله، باید اطلاعاتی از سنگ حدید صینی نیز، داشته باشید. زیرا که ذکر هفت جلاله بر سنگ حدید صینی حکاکی می‌شود.
این سنگ بدلیل زیبایی طبیعی و بافت جالبش و همچنین خواصی که داراست، مورد علاقه طراحان انگشتر و همچنین مشتریان عزیز همواره قرار می‌گیرد. جدا از این موارد، یکی دیگر از ویژگی های این سنگ، قیمت بسیار به صرفه و اقتصادی این سنگ است.

امام صادق علیه السلام فرمودند: دوست دارم هر مومنی پنج انگشتر در دست داشته باشد، (عقیق، فیروزه، یاقوت، در نجف و حدید صینی) و در ادامه ذکر کردند که هنگام رویارویی و برخورد با دشمنان دست کردن انگشتر حدید صینی را مکروه نمی‌دانم، بلکه بسیار دوست دارم تا آتش شر آن‌ها را خاموش کند. پس همانا انگشتر حدید صینی، اجنه و انسان های شرور و سرکش را فراری می‌دهد و دور می‌کند. (توجه کنید این حدیث برای انگشتر حدید صینی بوده و مربوط به ذکر هفت جلاله نمی‌باشد.)

متن دعای هفت جلاله چیست؟

روی نگین : اعوذ بجلال الله ، اعوذ بکلمات الله ، اعوذ برسول الله (که باید در سه سطر حکاکی شود)

پشت نگین : آمنت بالله و کتبه ، انّی واثق بالله و رسله (که باید در دو سطر حکاکی شود)

دور نگین : اشهد ان لا اله الا الله مخلصا (که باید دور تا دور نگین حکاکی شود)

خواص دعای هفت جلاله چیست؟

باید بدانیم که ذکر و دعای هفت جلاله توصیه شده تا بر روی انگشتر حدید صینی حکاکی شود، پس بهتر آن است که انگشتری داشته باشیم با نگین حدید صینی و ذکر هفت جلاله تا انشالله از تمامی خواص حدید هفت جلاله بهره مند باشیم. و همچنین آداب و نکات نوشتاری آن حتما رعایت شود. از جمله: اینکه اذکار بدرستی حکاکی شوند و جدا از این مورد طبق متن حدیث، هفت جلاله باید روی انگشتر، پشت انگشتر و دور انگشتر حکاکی شود.

برای بیان خواص حدید هفت جلاله لطفا این حدیث را مطالعه کنید :

فردی؛ به امام صادق علیه السلام عرض کرد: مولای من! من از حاکم سرزمین جزیره در هراسم و می‌ترسم از این‌که مرا به دشمنانم معرفی کند و تحویل دهد. امام فرمود: انگشتری تهیه کن که نگین آن حدید صینی باشد و بر روی آن، ذکر هفت جلاله حکاکی شود.

1: برای زمانی‌که از اذیت و آزار یکی از مردم هراس پیدا کردی و همچنین جانت در خطر بود از شر دشمان

2: در صورتی که زنی، زایمان برای او سخت شده است، بر گردن اون انداز، به اذن خدا وضع حمل او آسان می‌شود.

3: زمانی‌که در امورات و نیازهایت با مشکل و سختی مواجه شدی، به اذن خدا بر تو آسان می‌شود.

4: و در نهایت برطرف می‌کند چشم زخم را از کسی که چشم زخم خورده است و اثر آن را از بین می‌برد. (پس برای چشم زخم نیز، انگشتری از حدید که بر روی آن ذکر هفت جلاله حکاکی شده مناسب می‌باشد)

نگهداری سنگ هفت جلاله

همچنین در ادامه حدیث برای نگهداری هفت جلاله توصیه هایی شده است. امام صادق علیه السلام در ادامه می‌فرمایند: این انگشتر را از نجاست و بوی بد و گند حفظ کن و آن را داخل حمام و دست‌شویی مبر! و همچنین هر کس که بر جان خودش ایمن نیست و از هلاکت می‌ترسد از این انگشتر استفاده کند و آن را نیز از دشمنانت بپوشان تا مبادا از آن استفاده کنند و آن را به کسی نده، مگر اینکه از شیعیان بوده و از آن مطمئن باشی.
در نتیجه راوی این حدیث ذکر می‌کند که این انگشتر را تهیه و استفاده کردم و همین برکات و خواص را مشاهده کردم.

کلام آخر :

در واقع هفت جلاله اسم انگشتری است که نگین آن از حدید صینی بوده و بر روی حدید (هماتیت) ذکری خاص نوشته شده باشد که این ذکر با توجه به حدیث امام صادق علیه السلام دارای خواص بسیار زیاد و بی‌نظیری می‌باشد. ذکر هفت جلاله توصیه شده در قالب انگشتر استفاده شود. این نکته را مد نظر داشته باشید که نگین حدید صینی جزو ارزان‌ترین نگین‌ها در بازار شناخته می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. نظرات به سرعت پاسخ داده می‌شوند *