دانستنیها

شرف الشمس چیست؟ ❤️ از دروغ تا واقعیت این حرز (+ فیلم حکاکی)

شرف الشمس چیست ؟ خواص شرف الشمس چیست ؟ حکاکی شرف الشمس

ممکن است شرف الشمس چیست؟ خواص شرف الشمس چیست؟ طریقه حکاکی شرف الشمس، تاریخ دقیق شرف الشمس و یا نحوه سفارش شرف الشمس چگونه باشد و سوالاتی از این قبیل در ذهن شما نقش بسته باشد در خصوص این سنگ که پاسخ به تمام سوالات بالا در این مقاله آورده شده است. همراهمان باشید… این روزها که در بازار قدم میزنیم چشم ها زیاد میبینند که در ویترین انگشتر فروشی ها و… نوشته شده باشد سفارش شرف الشمس موجود میباشد و شاید برایمان سوال شده باشد که واقعیت این چیست.

برای مشاهده فیلم حکاکی شرف الشمس، به انتهای همین مقاله مراجعه فرمایید.

 

شرف الشمس چیست؟

عموم مردم جامعه بر این باورند که شرف شمس اسم نگینی زرد رنگ میباشد ولی این غلط است و واقعیت شرف الشمس این است که یک واقعه نجومی است که در ساعاتی از روز 19 فروردین اتفاق می‌افتد و این روز معروف است به روز شرف الشمس.
ابوریحان بیرونی در توصیف واژه شرف در کتاب التفهیم این گونه بیان میکند که فاصله کره زمین با هر کدام از کواکب نجومی در زمان های مختلف فرق میکند و بر اساس اندازه منجمان برای آنها نام گذاری انجام داده اند که به آنها شرف میگویند. در نتیجه به ذکری که روز 19 فروردین عموما در پشت نگین زرد نوشته میشود شرف الشمس میگوییم.

خواص شرف الشمس چیست؟

غالبا شرف الشمس را در پشت نگین زرد مینویسند. این در صورتی است که میتوان این حرز را بر روی شیء زرد رنگی همچون کاغذ زرد نوشت ولی اغلب پشت نگین انگشتر شرف الشمس مردانه و انگشتر شرف الشمس زنانه نوشته میشود. از آنجا که اغلب این ذکر را بر روی نگین عقیق مینویسند علاوه بر خواص بی نظیر شرف الشمس ، خواص عقیق هم نیز به همراه است. “به عبارتی اگر شرف الشمس را روی سنگ عقیق بنویسید با یک تیر دو نشان زده اید”

خواص شرف الشمس چیست

5 خواص و فواید شرف الشمس که ذکر شده است

  • کسی که حامل این حرز (شرف شمس) باشد در پناه خداست.
  • در صورتی که نوشته شود و همراه میت باشد از عذاب قبر در امان خواهد بود.
  • حمل کننده این ذکر منصور و پیروز خواهد بود.
  • حرزی است در سفر، اگر کسی آن را با خود در سفر به همراه داشته باشد از حوادث بد سفر در امان میباشد.
  • برای درمان بیماری ها نیز بسیار مفید میباشد.

خواص عقیق را اکنون برای شما ذکر میکنیم. (از جایی عقیق سنگیست بسیار پربرکت و خواص زیادی را دارد و همچنین توصیه فراوانی برای استفاده از آن همواره شده است. در اینجا بخشی از خواص عقیق را برایتان بازگو میکنیم ، در صورتی که تمایل به مطالعه خواص و فواید عقیق دارید، توصیه میشود به بخش دانستینهای سایت انگشترآنلاین و مراجعه به مقاله سنگ عقیق، آن را مطالعه بفرمایید)

خواص سنگ عقیق از کلام ائمه

احادیثی از جانب معصومین بدست آمده که نشان از اهمیت سنگ عقیق است. امام صادق (علیه السلام) درباره سنگ عقیق اینگونه می‌فرمایند: هر که انگشتری از عقیق بدست کند پریشان نشود و مادام که با خود دارد اندوهی به او نمیرسد. امام باقر (علیه السلام) اینگونه میفرمایند: عقیق سرخ، زرد و سفید هر سه کوه‌هایی هستند در بهشت و که انگشتری از عقیق بدست کند بجز خیر و خوبی و وسعت رزق نمیبیند. در دیگر فواید عقیق امام رضا (علیه اسلام) می‌فرمایند: عقیق فقر و تنگدستی و درویشی را برطرف میکند و در حدیثی دیگر امام میفرمایند: هر که قرعه به انگشتر عقیق بزند بهره او تمام تر بیرون می‌آید.

سفارش حکاکی شرف الشمس

سفارش حکاکی شرف الشمس

شرف الشمس مورد تایید چه کسانی است؟

یکی از علمایی که حرز شرف الشمس را تایید میکند و صحه گذاشته مرحوم شیخ بهایی است. این عالم که در دوره صفویه زندگی میکرد و هم اکنون در حرم مطهر رضوی دفن شده است. این عالم، همه چیز دان ، حکیم، علامه فقه، عارف، منجم، ریاضی‌دان، ادیب و… بود که در دانش های فلسفه، ریاضیات، منطق و… عالم بود و حدود 95 کتاب از وی بجا مانده است.

از دیگر علمایی که به وجود شرف الشمس صحه گذاشتند می‌توان به ابوریحان بیرونی اشاره کرد. وی دانشمند، ریاضی‌دان، ستاره شناس و… بود که در باب “در احکام نجوم” و در فصل بهره های ستارگان اندربروج و تحت عنوان شرف و هبوط ستارگان کدامند مطالبی پیرامون شرف الشمس بجا گذاشته است. مرحوم مصباح کفعمی نیز در کتاب جنة الوافیه به نقل از امیرالمومنین علی (علیه السلام) توضیحاتی راجع به حرز شرف الشمس آورده است.
مرحوم حسن زاده آملی نیز که یکی از علمای شیعی می‌باشند و در کتاب هزار و یک نکته و در صفحه 796 و در نکته 977 توضیحاتی را برای شرف الشمس برجای گذاشته است. همچنین آیت الله مظاهری پیرامون قابل اعتماد بود ذکر شرف الشمس فرمودند : شرف الشمس مورد اعتماد است  و اگر کسی آن را داشته باشد تجدید لازم نیست.

در کتاب هایی همچون گوهر شب چراغ نایینی، مصباح کفعمی، سر المستتر شیخ بهائی، هزار و یک نکته، شمس المعارف بونی و در کتاب هایی مشابه، مطالبی پیرامون ذکر شرف شمس آمده است.

اعمال شرف الشمس چیست؟

حکاکی و نوشتن شرف الشمس نیز دارای اعمال و شرایطی میباشد که متاسفانه گاها فروشگاه ها و حکاکان آنها را رعایت نمیکنند. اولین شرط این است که حکاک شرف الشمس روزه باشد و هیچ خطی در نوشتار، دوبار کشیده نشود. اندازه الف‌ها یکسان بوده و واو آخر روی تمام نقش ها کشیده شود. سوراخ های ستاره و واو در نوشتن شرف الشمس نباید بسته باشد و نیز در حین حکاکی می‌بایست یخور یا عود در عمل باشد. دعای شرف الشمس قبل از حکاکی قراعت شود، خطوط ابتدا و انتهای ستاره یکدیگر را قطع نکنند و اگر روی کاغذ نوشته میشود شرف الشمس با گلاب و زعفران نوشته شود. حین حکاکی شرف الشمس حکاک باید رو به قبله بوده و حکاکی را انجام دهد و همچنین قبل از حکاکی یک عدد نماز دورکعتی میباشد که باید حکاک آن را بخواند.

نحوه استفاده از شرف الشمس و فعال کردن آن

گاهی این سوال به صورت فعال کردن شرف الشمس و یا چگونگی استفاده از شرف الشمس پرسیده میشود. واقعیت این است که این حرز نیازی به فعالسازی و این موارد ندارد. زمانیکه این مقاله را کامل خوانده باشید به طور خودکار پاسخ این سوال را خودتان خواهید داد. چرا که شرف شمس ذکری هست که معمولا پشت نگین عقیق زرد نوشته میشود. که از زمانیکه نوشته شود دارای خواص و فضیلت خود خواهد بود. حتی میتوانید شرف الشمس را بر کاغذ زرد رنگ نیز بنویسید و همراه داشته باشید. پس برای شرف الشمس نوشته نشده که باید بدین صورت استفاده کنید. اما چه بهتر که این ذکر را پشت نگین عقیق زرد بنویسید و نگین را بر روی انگشتر، گردنبند و… استفاده کنید. که هم خواص شرف الشمس، هم خواص نگین عقیق و هم خواص نقره را در گیرد. پس شرف الشمس نیازی به فعالسازی ندارد و همچنین برای استفاده از آن همینکه همراه شما باشد کافیست.

تاریخ دقیق شرف الشمس 1402 چه روزیست؟

با توجه به اینکه زمان و تاریخ دقیق شرف شمس در کتاب های تاریخ نجومی میباشد، هر ساله با مطالعه تاریخ دقیق در تقویم های نجومی زمان شرف الشمس بدست می‌آید. اما سوال اینجاست! با توجه به اینکه زمان شرف الشمس در هر کتاب تقویم نجومی با دیگری متفاوت است فروشگاه انگشترآنلاین برای حکاکی این حرز در این روز چه میکند… زمان دقیق شرف الشمس در هر کتاب از نگاه منجمین متفاوت میباشد در نتیجه هرساله زمان مشترکی بین کتاب های نجومی گرفته میشود و در آن زمان مشترک حکاکی ها را انجام میدهیم.

فیلم حکاکی سفارشات شرف الشمس

در این فیلم، حکاکی سفارشات شرف الشمسی که توسط مشتریان عزیز ثبت شده بود از سال‌های گذشته را مشاهده می‌کنیم که با شیوه صحیح و درست و همچنین رعایت آداب نوشتاری توسط اساتید مجرب نوشته می‌شود.

 

سفارش شرف الشمس به نیابت شخص؟

برای سفارش شرف الشمس به نیابت شخص به چه مواردی نیاز است؟ اصلا چرا باید شرف الشمس را به نیابت از خودمان سفارش دهیم؟ قبل از هر چیز باید گفت که اصلا نیازی به نیابت بودن حکاکی و سفارش شرف الشمس نیست! ولی افراد جهت اطمینان حاصل کردن از اینکه محصولی که سفارش می‌دهند به درستی حکاکی شده و در زمان دقیق شرف الشمس حکاکی شده، به نیابت از خود و عزیزانشان، سفارش می‌دهند. اما جدا از این، برای سفارش شرف الشمس به چه مواردی نیاز است؟ برای سفارش شرف الشمس به نیابت شخص، تنها نام شخص و نام مادر نیاز است تا سفارش به نیابت شخص نوشته شود. اما جهت سفارش و ارسال محصول به اطلاعاتی قبیل نام، نام خانوادگی، نشانی دقیق پستی و… نیاز می‌باشد.

در مواردی دیده می‌شود که حکاک نام و نام مادر را زیر ذکر شرف الشمس، حک می‌کند و برخی براین باورند که برای صحت شرف الشمس این حکاکی نیاز است و باید نوشته شود. اما اینطور نیست و نیازی به حک کردن نام و نام مادر زیر ذکر شرف شمس و همینکه حکاک به نیابت شخص ذکر شرف الشمس را بنویسند کافی است.

حکاکی درست شرف الشمس چگونه است؟

از مهم‌ترین آداب شرف الشمس، حکاکی درست ذکر پشت نگین است. اما شیوه صحیح و درست این ذکر برای حکاکی چگونه است؟ با بررسی های دقیق‌تر، در کتاب “هزار و یک نکته” از علامه حسن زاده آملی در مورد کیفیت و چگونگی نوشتن شرف شمس این گونه آمده است:

اولین خاتمی همی باید
که بود پنج گوشه آن خاتم

لیک شرط نوشتنش این است
که نراند بر آن دو بار قلم

بنویسد عقیب آن سه الف
که صد و یازده بود به رقم

بر سر هر سه تا الف چون مدی
بکشد آن چنان که نبود خم

بعد از آن میم بید می‌باشد
که بود کور و چشم او بر هم

پس بود نردبان سه پایه
که نباشد از آن زیاده و نه کم

بعد از آن چها الف بود هم سر
چو انامل ستاره پهلوی هم

هست آن‌گاه “ها” و پس “واوی”
که بود کج به هیأت محجم

سیزده حرف باشد این صورت
هر یکی در صفا چو باغ ارم

چهار حرف وی است از تورات
چهار ز انجیل و عیسی مریم

پنج حرف دیگر ز قرآن است
اسم اعظم همین بود فافهم

شرف الشمس برای رزق و روزی

نمونه از حکاکی صحیح شرف الشمس

بهترین زمان سفارش شرف الشمس چه زمانست؟

هر ساله با نزدیک شدن به روز 19 فروردین و روز شرف الشمس، تعداد سفارشات شرف الشمس بسیار زیاد می‌شود و در این زمان اغلب محصولات موجود در سایت رو به اتمام می‌روند. بهترین توصیه این است که اگر میخواهید شرف الشمس را برای روز 19 فروردین سفارش دهید که به نام شما و عزیزانتان نوشته شود، بهترین زمان چند روز قبل از روز 19 فروردین ماه میباشد و بهتراست که سفارش خود را چند روز قبل از رسیدن به روز شرف الشمس ثبت کنید تا هر چه سریعتر آماده شده و ارسال شوند و همچنین محصولی که مد نظرتون هست موجود باشد.

وضعیت سفارشات شرف الشمس در طول سال

در بخش قبل ذکر شد که برخی افراد جهت اطمینان از صحت حکاکی شرف الشمس در روز و زمان شرف الشمس، آن را به نیابت از خود و عزیزانشان، سفارش می‌دهند. اما سوال اینجاست، شرف الشمس هایی که در طول سال سفارش داده می‌شوند به نیابت از چه کسی نوشته شده اند و آیا زمان حکاکی آن رعایت شده یا خیر.
در روز شرف الشمس، اولویت حکاکی، اول همیشه مشتریانی هستند که سفارششون رو ثبت کردند و به نیابت آنها تمامی سفارشات نوشته می‌شوند. اما پس از اتمام حکاکی شرف الشمس مشتریان عزیز، نوبت به حکاکی نگین هایی می‌رسد که در طول سال، سفارش داده می‌شوند و همچنین این نگین ها، به صورت عام نوشته می‌شود. بدین معنا که در طول سال اگر قصد خرید محصولات شرف، مانند انگشتر شرف الشمس مردانه یا زنانه داشتید، بتوانید خرید خودتون رو ثبت کرده و از جهت رعایت آداب و زمان حکاکی، اطمینان حاصل کرده باشید.

نوشتن شرف الشمس بر روی کاغذ

زمانی‌که نوشتن و یا سفارش دادن شرف الشمس، فراهم نبود، همانطور که گفته شد، خود شخص نیز می‌تواند شرف الشمس را نوشته و همراه خود داشته باشد. در زمان نوشتن شرف الشمس باید آداب آن حتما رعایت شود. آدابی از جمله نوشتن رو به قبله، زمان درست شرف الشمس (زیرا فقط در ساعاتی خاص از روز 19 فروردین اتفاق افتاده و در تمام روز آن نیست) رعایت شود موارد مشابه که این موارد را باید رعایت کرده و همچنین خود ذکر شرف الشمس را به درستی پشت عقیق زرد حکاکی کند. ولی فقط بر روی عقیق زرد نباید نوشت شرف الشمس را و همچنین امکان نوشتن شرف الشمس روی کاغذ نیز فراهم بوده و میتوانید به جای خرید و یا سفارش نگین شرف الشمس، خودتان بر روی کاغذی زرد رنگ و با رعایت آداب آن، بنویسید. دلیل اینکه شرف الشمس را بر روی عقیق سفارش می‌دهند این است که جدا از خواص خود ذکر شرف الشمس، در برگیرنده خواص عقیق نیز باشد.

دعای شرف الشمس چیست؟

بسم الله الرّحمن الرّحیم
اَللّهُم اِنّی اَسئَلُکَ بِالهاءِ مِنْ اِسمِکَ الْاَعظَم و بالثَلآثِ العِصّیِ و بالالَفِ المُقَّوِم و بِالمِیمِ الطَمیس الاَبتَر و بالسِّلمِ و بالاَربَعَه الَتِی ه‍ِی کالکَفِ بِلا مُعصَم و بِالهاءِ المَشقُوقَه و بالواوِ المُعظَّم صوره اِسمکَ الشَّریفِ الاَعظَم اَن تُصَلِیَ علی سَیِّدِنا مُحمَّدِ وَ آلِهِ بعدد حروف ماجری بِالقلم و اَن تَقضِی حاجَتِی.

ترجمه دعای شرف الشمس:

خداوندا از تو می‌خواهم با عظمت و بزرگی خود ای قادر مطلق و الله و اعلی حضرت و معصومان و ارادتمندان او و معاشرت او و ارادتمندان او و وصی او و اوست. و بخصوص او، و عالی ترینها و عالی ترین جانشین او، بر مولای ما محمد و آل او صلوات فرست و حاجت من را برطرف کن.

 

15 نظر در “شرف الشمس چیست؟ ❤️ از دروغ تا واقعیت این حرز (+ فیلم حکاکی)

  1. زهرا گفت:

    سلام شنیدم ب بعضی ها این دعا می افتند برا بعضی ها نه ؟

    1. سلام و احترام
      همچین موردی ذکر نشده.

  2. ناشناس گفت:

    سفارش شرف الشمس بدیم کی میرسه دستمون؟ تهران هستم

    1. سلام، در صورتی که خواسته باشید شرف الشمس به نیابت از شما نوشته بشه. در روز 19 فروردین حکاکی ها انجام شده و نهایت تا اواسط اردیبهشت ماه خدمت شما میرسه.

  3. ناشناس گفت:

    از کجا بخرم گردنبند شرف شمس رو ؟

    1. سلام، گردنبند شرف الشمس را از این لینک مشاهده کنید و در صورت تمایل خرید کنید.

  4. ناشناس گفت:

    لطفا میفرمایید وقتی انگشتر دستمون رسید باید چ اعمالی انجام بدیم ؟

    1. سلام، اعمالی و نکاتی وجود دارد که باید حکاک انجام دهد و نیازی به انجام آنها توسط شما نیست.

  5. ناشناس گفت:

    انگشتر شرف مردانه ارزون تره یا انگشتر شرف زنانه ؟

    1. سلام، معمولا انگشتر های شرف الشمس مردانه چون وزن بیشتری دارند و همچنین بزرگ تر هستند گران قیمت تر از انگشتر های شرف الشمس زنانه هستند.

  6. مهشید گفت:

    انگشتر شرف شمس زنانه میخوام برای سفارش، لطفا راهنمایی کنید…

    1. سلام، برای خرید انگشتر شرف شمس زنانه میتونید روی لینک کلیک کنید. همچنین اگر سوالی داشتید، با پشتیبانی در تماس باشید.

  7. ناشناس گفت:

    انگشتر های شرف الشمس زنانه سایتتون اصل هستند؟ به موقع نوشته شده اند؟

    1. رعنایی گفت:

      سلام، احتراما بله، تمامی محصولات انگشتر شرف الشمس زنانه نقره بوده و در روز 19 فروردین ماه نوشته میشوند.

  8. فاطمه احسنی گفت:

    سلام
    به صورت خلاصه خواسته باشم بگم میشه شرف الشمس هر ساله در روز 19 فروردین اتفاق می افته و در ساعاتی از این روز حکاکی میشه عموما روی سنگ زرد رنگ و دارای خواص شگفت انگیزی میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *