دانستنیها

طریقه اندازه گیری سایز انگشت

طریقه اندازه گیری سایز انگشت

طریقه و روش اندازه گیری سایز انگشت :

جهت مشاهده فیلم روش اندازه گیری سایز دست و انگشتر به انتهای مقاله مراجعه کنید.

اگر به طور حضوری از جواهرفروشی خرید کنید، به راحتی می توانید انگشتر دلخواه خود را روی انگشت مورد نظرتان امتحان کنید. اما هنگام خرید اینترنتی انگشتر، قضیه به کلی فرق می کند. هنگام خرید اینترنتی باید از سایز انگشت خود مطلع باشید و انگشتری را خریداری کنید که سایز انگشتتان باشد. خوشبختانه می توانید با استفاده از روش های ساده، سایز انگشتر را در خانه اندازه بگیرید. بدین منظور می توانید از یک نوار کاغذی استفاده کنید. که در این مقاله به آموزش آن خواهیم پرداخت.

لطفا به این نگات توجه بفرمایید :

  • انگشتر شما باید راحت باشد. انگشتر باید به اندازه ی کافی تنگ باشد تا از انگشت شما نیفتند. اما باید آنقدر راحت باشد تا از برآمدگی انگشت عبور کند.
  • اندازه ی انگشت، بسته به زمان روز و گرمی هوا تغییر می کند. از اینرو انگشت خود را در هوای گرم و پایان روز اندازه بگیرید.
  • برای اطمینان بیشتر، سایز انگشتر را سه یا چهار بار اندازه بگیرید تا ضریب خطا پایین بیاید.
  • اگر می خواهید برای کسی هدیه بخرید و او را سورپرایز کنید، می توانید از مادر یا دوست صمیمی او درباره ی سایز انگشترش سوال کنید.
  • کشورهای مختلف از سایزهای مختلفی استفاده می کنند. سایزهایی که در این مقاله آمده است به میلیمتر بوده و در ایران نیز از همین واحد استفاده میکنند.
  • سایز انگشتر دست اصلی شما که با آن می نویسید، نیم سایز بزرگ تر از دست دیگر شماست.
  • سایز انگشتر شما به مرور زمان تغییر می کند. خوشبختانه می توانید انگشتر خود را نزد جواهرساز ببرید تا سایز آن را تغییر دهد.

وسایل مورد نیاز برای روش اندازه گیری سایز انگشت : خط کش، خودکار، کاغذ یا نخ و چسب

ابتدا نخ یا کاغذ را دور انگشتی که قصد دارید سایز آن را بگیرید گرفته و به طوریکه خیلی سفت و نخیلی آزاد نباشد بگیرید.(توجه کنید که قرار است انگشتر به اندازه همان سایزی که شما گرفته اید شود، پس همان نخ یا کاغذ را به اندازه ای که قرار است انگشتر آن سایزی شود قرار دهید ) و در نهایت آن نخ یا کاغذ را کنار خط کش گذاشته و مقدار و اندازه آن را به میلیمتر در جایی ذخیره و یا به خاطر بسپارید.

در نهایت آن سایز را که به میلیمتر است را بر عدد شش تفریق(منهی) کنید. آن عدد به دست آمده سایز دست شما میباشد.

برای مثال : اگه طول نخ یا کاغذ شد 70میلیمتر، سایز دست شما خواهد بود : 64=6-70

(شصت و چهار)

و یا شما میتوانید از فیلم زیر سایز دست خود را پیدا کنید :

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *